Reklama

Kto da cztery miliony za pałac w Białymstoku

W sobotę odbędzie się oficjalna premiera polskiej wersji znanej gry

Publikacja: 09.09.2011 21:44

Kto da cztery miliony za pałac w Białymstoku

Foto: ROL

Na planszy jednej z najpopularniejszych gier na świecie znalazły się 22 polskie miasta (m.in. Warszawa, Lublin, Poznań, Elbląg i Chojnice), które wiosną wybrali w głosowaniu internauci.

Tuż za startem, za 600 tys. dolarów Monopoly, można kupić nieruchomości w Bełchatowie i Świętochłowicach. Najdroższy jest białostocki Pałac Branickich – 4 miliony.

To właśnie w Białymstoku odbędzie się w sobotę oficjalna premiera gry. Będzie jej towarzyszyć pierwszy turniej w Monopoly Polska.

Poprzedzi go odsłonięcie tablicy poświęconej mieszkańcom, którzy doprowadzili do zwycięstwa w głosowaniu na najdroższe miejsce na planszy.

– Chcemy docenić aktywność i trud, które przyczyniły się do promocji miasta – tłumaczy Urszula Sienkiewicz, rzecznik magistratu.

Reklama
Reklama

– Udało się nam wypromować Białystok bez złotówki – nie kryje satysfakcji Dawid Frąckiewicz z inicjatywy "Dumny Białystok", której organizatorzy namawiali internautów do głosowania.

Do pierwszego turnieju Monopoly Polska zostali zaproszeni miłośnicy gier planszowych, lokalni biznesmeni, bankowcy i prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

– Jako ekonomista powinien sobie świetnie poradzić – mówi Sienkiewicz.

Rad zawodnikom będzie udzielał Piotr Sadowski, mistrz Polski w Monopoly i uczestnik mistrzostw świata w tej grze (w 2009 roku w Las Vegas zajął  17. miejsce). – Monopoly to świetna rodzinna gra, w której niesamowitą frajdą jest ogranie mamy czy taty przez dziecko i wyciągnięcie od nich pieniędzy. Co prawda jest kapryśna i nigdy nie można typować faworytów, ale o to właśnie chodzi w każdej grze, o nieprzewidywalny element losowy – zaznacza Sadowski.

I zdradza kilka zasad skutecznej strategii. – Trzeba policzyć, czy inwestycja ma sens i z jakim ryzykiem się wiąże. Ale ważniejsze jest unikanie kłótni z graczami, szukanie kompromisów i sprawienie, by przeciwnicy dali się czasem namówić do transakcji, które nie zawsze są im na rękę – radzi.

Oprócz sukcesu promocyjnego firma Hasbro, producent gry, liczy na pokaźne zyski.

Reklama
Reklama

Krzysztof Bukowski z biura prasowego Monopoly Polska przypomina, że w plebiscycie na obecność na planszy wzięły udział ponad 2 miliony osób, które głosowały na 2260 miast i wsi z całej Polski.

– Mamy nadzieję, że to zaangażowanie się utrzyma – dodaje.

Piotr Sadowski jest przekonany, że Monopoly Polska jest skazana na sukces: – Bo każdy lubi kasę, zwłaszcza jeśli ma ją we własnym portfelu.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Ustawa łańcuchowa. Sejm podjął decyzję w sprawie prezydenckiego weta. Jak głosowali posłowie?
Społeczeństwo
Co przyciąga do Polski ukraińskich imigrantów? Wyniki badania
Społeczeństwo
Budżet Mazowsza na 2026 rok. Administracja pochłonie więcej niż zdrowie
Społeczeństwo
Zaborów nie widać. Usług publicznych też nie. I zyskuje na tym Konfederacja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama