Wynik jest o tyle imponujący, że w samym badaniu wzięło udział aż 200 tys. potencjalnych pracowników z 23 krajów na pięciu kontynentach.

Drugie miejsce na podium zajęła firma Sony, a trzecie Samsung.

BMW prześcignęło pozostałe firmy w aż trzech z dziesięciu kryteriów oceny: wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, tworzonej przyjaznej atmosferze pracy oraz silnego kierownictwa.

W skali światowej badania, sektor motoryzacyjny zajął dopiero 4. miejsce w zestawieniu atrakcyjności branż - po IT, biotechnologii (life sciences) i doradztwie biznesowym. Autorzy badania zwracają także uwagę na rosnącą z roku na rok ocena całego sektora motoryzacyjnego w oczach potencjalnych pracowników. Przed kilkoma tygodniami miało miejsce ogłoszenie wyników polskiej edycji Randstad Award 2014, którego zwycięzcą został Mercedes-Benz Polska. Drugie miejsce w naszym kraju zajęła z kolei Toyota Motor Manufacturing Polska. Zwycięstwo firmy z branży motoryzacyjnej miało miejsce również w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w Argentynie, Niemczech i Rosji firmy tego obszaru zajęły wszystkie trzy czołowe miejsca rankingu.