„Zakup Cedoka przez Itakę jest częścią strategii rozwoju touroperatora w Europie. Sprzedaż Cedoka jest częścią inwestycyjnej strategii Odiena wyjścia z działalności touroperatorskiej i przekierowaniu inwestycji na infrastrukturę hotelową” - napisano w komunikacie.
- Cedok jest najbardziej rozpoznawalną turystyczną czeską marką, my jesteśmy numerem 1 w Polsce. Czesi lubią podróżować i zrobimy wszystko, aby zaproponować im bezkonkurencyjny produkt. Jesteśmy pewni, że osiągniemy finansowy sukces już w najbliższej przyszłości. Dla Itaki to jest dobra inwestycja i duże wyzwanie - ocenia Mariusz Jańczuk, prezes i współzałożyciel Itaki.
Itaka i Odien ustalili, że szczegółowe warunki transakcji nie będą upublicznione.
Itaka została założona w 1989 r. i od 2009 r. jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku turystycznym. W 2015 r jej obrót wyniósł 1.656 mld zł, zysk 34.836 mln zł i 607.705 klientów. Itaka ma 166 Salonów firmowych w Polsce i 2 za granicą: w Wilnie i Kaliningradzie i ponad 1000 punktów agencyjnych.
Cedok, z siedzibą w Pradze, jest wiodącą czeską zintegrowaną korporacją i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Czechach. Obsługuje ponad 400.000 klientów rocznie w sektorach turystyki wyjazdowej, przyjazdowej, krajowej, biznesowej, VIP i transportu autokarowego. Cedok ma 36 oddziałów, 23 biura partnerskie i franchisingowe i ponad 700 agentów w całym kraju.