Podobna fala oburzenia przetoczyła się przez Indie. Hinduski aktor Shahrukh Khan – jedna z największych gwiazd indyjskiej fabryki snów, Bollywoodu – wystąpił w 40-sekundowym spocie reklamującym kosmetyki wybielające skórę.

W reklamówce hinduski nastolatek o ciemnej karnacji nie ma powodzenia u dziewczyn i czuje się niepewny w gronie przyjaciół. Khan przychodzi z pomocą nieszczęsnemu nastolatkowi, podając mu z uśmiechem krem „Fair and Handsome” (Jasny i Przystojny). Następnie pojawia się napis „po kilku tygodniach” i za nastolatkiem z jaśniejszą cerą idącym ulicą oglądają się dziewczyny i wołają: „Hej, przystojniaku!”.

Cudowny krem – w wersji dla kobiet i mężczyzn – pojawił się na półkach sklepów w południowo-wschodniej Azji oraz w Wielkiej Brytanii. Eksperci szacują wartość rynku kosmetyków wybielających na ok. 100 mln funtów.

Obrońcy praw człowieka protestują, że reklama wzmacnia rasistowskie uprzedzenia – mówi bowiem, że aby coś w życiu osiągnąć, musisz być jasny. Natomiast dystrybutor kremu tłumaczy, że kosmetyk odpowiada tylko na zapotrzebowania rynku.