Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Firmy reklamujące promocje przypadające na tzw. Black Friday (Czarny Piątek) w Turcji, nie używają określenia "Czarny Piątek", aby nie urazić muzułmanów, dla których piątek jest dniem świętym.

Aktualizacja: 23.11.2018 19:24 Publikacja: 23.11.2018 18:15

Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Foto: AFP

arb

Amazon reklamuje promocje w dniu, przypadającym po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, określeniem "Oczekiwany piątek".

Z kolei firma Teknosa handlująca elektroniką używa określenia "Techno-piątek".

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Społeczeństwo
W holenderskich szkołach pojawiają się ogniska odry
Społeczeństwo
Masowe protesty w Serbii. Na ulice Belgradu wyszły tysiące osób
Społeczeństwo
Po 400 latach duńska poczta przestanie dostarczać listy
Społeczeństwo
Grecja: Setki tysięcy osób wyszły na ulice miast. Kraj stanął
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Społeczeństwo
Dekada bez Borysa Niemcowa. Przeciwników Putina mordowano, innych zmuszano do emigracji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń