Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Firmy reklamujące promocje przypadające na tzw. Black Friday (Czarny Piątek) w Turcji, nie używają określenia "Czarny Piątek", aby nie urazić muzułmanów, dla których piątek jest dniem świętym.

Aktualizacja: 23.11.2018 19:24 Publikacja: 23.11.2018 18:15

Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Foto: AFP

Amazon reklamuje promocje w dniu, przypadającym po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, określeniem "Oczekiwany piątek".

Z kolei firma Teknosa handlująca elektroniką używa określenia "Techno-piątek".

Media Markt w Turcji prowadzi kampanię pod hasłem "Bajeczny piątek".

Trendyol, internetowy sklep z odzieżą wprowadziło promocje pod hasłem "Legendarna wyprzedaż". Jej konkurent, firma Morhipo, prowadzi "Czarną wyprzedaż".

Tradycja "czarnych piątków" wywodzi się z USA, gdzie tradycyjnie, tuż po Święcie Dziękczynienia, dla sklepów zaczyna się okres finansowych żniw przed świętami.

Dla wyznawców islamu piątek jest świętym dniem - odpowiednikiem szabasu u Żydów i niedzieli u chrześcijan.

Amazon reklamuje promocje w dniu, przypadającym po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, określeniem "Oczekiwany piątek".

Z kolei firma Teknosa handlująca elektroniką używa określenia "Techno-piątek".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Chińczycy wysłali sondę kosmiczną na "ciemną stronę Księżyca"
Społeczeństwo
Hamas uwiódł studentów w USA
Społeczeństwo
Arizona: Spór o zakaz aborcji z czasów wojny secesyjnej. Jest decyzja Senatu
Społeczeństwo
1 maja we Francji spokojniejszy niż rok temu. W Paryżu raniono 12 policjantów
Społeczeństwo
Zwolennicy Izraela zaatakowali zwolenników Palestyny. Setki osób zatrzymanych
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił