– Do tej pory jeden ze sztandarowych produktów naszego regionu dostępny był niemal wyłącznie w Poznaniu i okolicach. Chcemy to zmienić, a przy okazji zaprosić do nas mieszkańców innych stron Polski – podkreśla Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.
Miasto wraz z cukiernikami podpisało umowę z Allegro. pl. Na portalu utworzono podstronę, na której wystawiane są na sprzedaż rogale marcińskie. Akcja pod hasłem alleRogal ruszyła w tym tygodniu. Informują o niej reklamy świetlne rozwieszone w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, we Wrocławiu i w Krakowie.
Cena rogala marcińskiego w sieci to 9 zł plus koszty przesyłki. Akcja potrwa do 8 listopada. – Mam nadzieję, że jeśli pomysł wypali, rogale będzie można kupować w sieci przez cały rok – podkreśla Stanisław Butka, starszy Cechu Cukierników i Piekarzy w Poznaniu.
Na tym jednak nie koniec. – W przyszłym tygodniu organizujemy warsztaty wypieku rogali dla najbardziej znanych blogerów kulinarnych w Polsce, a 11 listopada, w dzień św. Marcina, miniaturowe rogaliki będą rozdawane pasażerom LOT – wylicza Goździor.
Za kampanię promującą rogale samorząd Poznania zapłaci przeszło 100 tys. zł.