Reklama

Kanada: Lotnisko zabrało miejsca niepełnosprawnym

Władze lotniska w Calgary zmieniły decyzję ws. likwidacji pięciu miejsc dla niepełnosprawnych na lotniskowym parkinu i zamianę je na miejsca wyłącznie dla kierowców samochodów marki Lexus. To efekt fali krytyki jaka spadła na lotnisko w Calgary po sprzedaniu miejsc dla niepełnosprawnych Lexusowi.

Aktualizacja: 22.08.2017 15:12 Publikacja: 22.08.2017 15:00

Kanada: Lotnisko zabrało miejsca niepełnosprawnym

Foto: Fotorzepa, Andrzej Wiktor

Lotnisko sprzedało pięć miejsc parkingowych Lexusowi w związku z kampanią marketingową tej firmy. Miejsca zostały oznaczone logiem Lexusa a korzystać z nich mieli tylko kierowcy samochodów tej marki.

Lexus Canada zapewnia jednak, że firma nie była świadoma, iż w związku z kampanią zlikwidowane zostaną miejsca dla niepełnosprawnych. Sprawa wyszła na jaw, gdy skargę złożyła rodzina, która po przyjechaniu na lotnisko odkryła, że miejsca, z których dotychczas korzystali mając uprawnienia do parkowania na miejscach dla niepełnosprawnych, zostały zlikwidowane.

"Lexus Canada pragnie z głębi serca przeprosić każdego, kto poczuł się dotknięty lub urażony przez najnowszą kampanię marketingową na lotnisku w Calgary. Nie byliśmy świadomi, że miejsca parkingowe wykorzystane w tej kampanii, były przeznaczone dla niepełnosprawnych. Zaapelowaliśmy do władz lotniska, by jak najszybciej naprawiły ten błąd zwracając miejsca osobom, którym się one należą" - głosi oświadczenie wydane przez Michaela Bouliane'a, menadżera ds. komunikacji korporacyjnej w firmie.

Lexus Canada zapewnia też, że w przyszłości "będzie bliżej przyglądać się szczegółom takich kampanii". "To nie powinno się zdarzyć, zrobimy wszystko, by nie zdarzyło się znowu" - zapewnia firma.

Za całą sytuację przeprosiły też władze lotniska. "To z pewnością niezgodne z naszym zobowiązaniem do bycia instytucją dostępną dla niepełnosprawnych" - głosi oświadczenie Portu Lotniczego w Calgary.

Reklama
Reklama

Lotnisko przeprosiło też firmę Lexus Canada, która - jak zapewniły władze portu lotniczego - nie miała wpływu na wybór miejsc do kampanii marketingowej.

Wcześniej rzeczniczka lotniska Jody Moseley mówiła, że umowa z Lexusem to okazja dla lotniska na zarobienie pieniędzy. - Zawsze szukamy sposobów na zróżnicowanie źródeł naszych dochodów - mówiła.

Społeczeństwo
Finlandia dopuszcza polowania na wilki. Czy inne kraje UE pójdą jej śladem?
Społeczeństwo
Strzelanina na plaży Bondi. Kim jest bohater, który mógł uratować nawet setki osób?
Społeczeństwo
Samolot pasażerski prawie zderzył się z maszyną wojskową USA. „To oburzające”
Społeczeństwo
Kibice rozczarowani wizytą Leo Messiego w Kalkucie. Wdarli się na boisko i zdemolowali stadion
Społeczeństwo
Ultrabogacze podbijają świat. I nadal się bogacą
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama