Kanada: Lotnisko zabrało miejsca niepełnosprawnym

Władze lotniska w Calgary zmieniły decyzję ws. likwidacji pięciu miejsc dla niepełnosprawnych na lotniskowym parkinu i zamianę je na miejsca wyłącznie dla kierowców samochodów marki Lexus. To efekt fali krytyki jaka spadła na lotnisko w Calgary po sprzedaniu miejsc dla niepełnosprawnych Lexusowi.

Aktualizacja: 22.08.2017 15:12 Publikacja: 22.08.2017 15:00

Kanada: Lotnisko zabrało miejsca niepełnosprawnym

Foto: Fotorzepa, Andrzej Wiktor

Lotnisko sprzedało pięć miejsc parkingowych Lexusowi w związku z kampanią marketingową tej firmy. Miejsca zostały oznaczone logiem Lexusa a korzystać z nich mieli tylko kierowcy samochodów tej marki.

Lexus Canada zapewnia jednak, że firma nie była świadoma, iż w związku z kampanią zlikwidowane zostaną miejsca dla niepełnosprawnych. Sprawa wyszła na jaw, gdy skargę złożyła rodzina, która po przyjechaniu na lotnisko odkryła, że miejsca, z których dotychczas korzystali mając uprawnienia do parkowania na miejscach dla niepełnosprawnych, zostały zlikwidowane.

"Lexus Canada pragnie z głębi serca przeprosić każdego, kto poczuł się dotknięty lub urażony przez najnowszą kampanię marketingową na lotnisku w Calgary. Nie byliśmy świadomi, że miejsca parkingowe wykorzystane w tej kampanii, były przeznaczone dla niepełnosprawnych. Zaapelowaliśmy do władz lotniska, by jak najszybciej naprawiły ten błąd zwracając miejsca osobom, którym się one należą" - głosi oświadczenie wydane przez Michaela Bouliane'a, menadżera ds. komunikacji korporacyjnej w firmie.

Lexus Canada zapewnia też, że w przyszłości "będzie bliżej przyglądać się szczegółom takich kampanii". "To nie powinno się zdarzyć, zrobimy wszystko, by nie zdarzyło się znowu" - zapewnia firma.

Za całą sytuację przeprosiły też władze lotniska. "To z pewnością niezgodne z naszym zobowiązaniem do bycia instytucją dostępną dla niepełnosprawnych" - głosi oświadczenie Portu Lotniczego w Calgary.

Lotnisko przeprosiło też firmę Lexus Canada, która - jak zapewniły władze portu lotniczego - nie miała wpływu na wybór miejsc do kampanii marketingowej.

Wcześniej rzeczniczka lotniska Jody Moseley mówiła, że umowa z Lexusem to okazja dla lotniska na zarobienie pieniędzy. - Zawsze szukamy sposobów na zróżnicowanie źródeł naszych dochodów - mówiła.

Lotnisko sprzedało pięć miejsc parkingowych Lexusowi w związku z kampanią marketingową tej firmy. Miejsca zostały oznaczone logiem Lexusa a korzystać z nich mieli tylko kierowcy samochodów tej marki.

Lexus Canada zapewnia jednak, że firma nie była świadoma, iż w związku z kampanią zlikwidowane zostaną miejsca dla niepełnosprawnych. Sprawa wyszła na jaw, gdy skargę złożyła rodzina, która po przyjechaniu na lotnisko odkryła, że miejsca, z których dotychczas korzystali mając uprawnienia do parkowania na miejscach dla niepełnosprawnych, zostały zlikwidowane.

Społeczeństwo
„Niepokojąca” tajemnica. Ani gubernator, ani FBI nie wiedzą, kto steruje dronami nad New Jersey
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Właściciele najstarszej oprocentowanej obligacji świata odebrali odsetki. „Jeśli masz jedną na strychu, to nadal wypłacamy”
Społeczeństwo
Gwałtownie rośnie liczba przypadków choroby, która zabija dzieci w Afryce
Społeczeństwo
Sondaż: Którym zagranicznym politykom ufają Ukraińcy? Zmiana na prowadzeniu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Antypolska nagonka w Rosji. Wypraszają konsulat, teraz niszczą cmentarze żołnierzy AK