Reklama

Sondaż: Ilu Polaków gotowych do bojkotu Tigera

Czy w związku z kontrowersyjną reklamą napoju Tiger Polacy zamierzają bojkotować produkty firmy Maspex? Odpowiedź respondentów w sondażu SW Research dla serwisu rp.pl.

Aktualizacja: 29.08.2017 14:03 Publikacja: 29.08.2017 00:01

Sondaż: Ilu Polaków gotowych do bojkotu Tigera

Foto: Instagram/Tigerenergydrink

Kontrowersyjna reklama napoju energetycznego Tiger z hasłem „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie", umieszczona na Instagramie w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego może odbić się firmie Maspex czkawką. Właściciel m.in. marek Kubuś, Tymbark i Kotlin, firma o ponad 4 mld zł rocznego przychodu, boryka się z kryzysem wizerunkowym i realną groźbą bojkotu. Należący do państwa Lotos zapowiedział wycofanie napoju Tiger ze swoich stacji. Z produktów Maspexu zrezygnowało oficjalnie Polskie Radio, a dziennikarz TVP Info ostentacyjnie wylał napój Tiger na wizji.

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie serwisu rp.pl wynika, że co czwarty respondent planuje bojkotować produkty firmy Maspex. Prawie połowa ankietowanych nie zamierza jednak przyłączać się do takiego bojkotu, a zdania w tej sprawie nie ma 28 proc. badanych.

- Częściej bojkot produktów firmy Maspex planują mężczyźni (29 proc.), osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym (32 proc.), o dochodach od 2001 do 3000 zł (30 proc.) oraz ankietowani z miast od 200 do 499 tysięcy mieszkańców (38 proc.) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

 

Reklama
Reklama

- Po raz pierwszy wizerunek naszej firmy został tak mocno nadszarpnięty. Rozwijamy nasz biznes od 27 lat, przeszliśmy tę drogę bez skrótów, od garażu do dużej spółki działającej na wielu rynkach – powiedział „Rzeczpospolitej” prezes Grupy Maspex Krzysztof Pawiński.

Firma rychło przeprosiła i wpłaciła 500 tys. zł na konto zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Niektórzy internauci uznali, że tym samym Maspex odpokutował już wizerunkową wpadkę, inni nawołują do bojkotu produktów tego koncernu.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
4 złote dziennie na jedzenie. Dieta więźniów pod lupą
Społeczeństwo
Dwunarodowe pary i ich dzieci w Polsce. W czołówce zaskoczenie
Społeczeństwo
Ustawa łańcuchowa. Sejm podjął decyzję w sprawie prezydenckiego weta. Jak głosowali posłowie?
Społeczeństwo
Co przyciąga do Polski ukraińskich imigrantów? Wyniki badania
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama