Włoskie klasyki zaparkowały nad Wisłą

Urokliwa sceneria pałacu w Smoszewie stała się w sobotę tłem dla pięknych, stylowych samochodów.

Aktualizacja: 03.09.2017 15:08 Publikacja: 03.09.2017 14:53

Foto: Fotorzepa, Jeremi Jędrzejkowski

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

Bez wątpienia najciekawszymi modelami zlotu - wyróżnionymi zresztą przez organizatorów specjalnymi upominkami dla właścicieli - były żółte ferrari GT dino z 1971 r. i pochodzące z tego samego roku lamborghini 400 GT espada (hiszp. - szpada).

Ten ostatni to szczególnie rzadki samochód. Modelu II serii wyprodukowano tylko 571 sztuk, w tym zaledwie 150 w wersji z centralną nakrętką kół - a taka właśnie gościła w Smoszewie. Espada robi niezwykłe wrażenie także z innego powodu: swojego niezwykłego kształtu. Ma prawie 4,7 metra długości przy wysokości niespełna 1,2 m. Do tego ma całkiem spory bagażnik i jest czteroosobowa.

Tradycyjnie podczas zlotu poza prezentacja aut były także konkurs elegancji i rywalizacja w rajdzie turystycznym. Samochodem zlotu jury wybrało fiata 850 sport, a publiczność doceniła alfę romeo giulię GT junior.

Organizatorzy już zapowiadają kolejny zlot - za rok, na 10-lecie klubu Forza Italia.

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Społeczeństwo
"Po 23 latach w związku". Symboliczny ślub Roberta Biedronia i Krzysztofa Śmiszka
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Społeczeństwo
Graniczny push back. Polska zawróci migrantów na Słowację, a Niemcy do Polski
Społeczeństwo
Niejadalne grzyby w Polsce. Jak uniknąć zatrucia?
Społeczeństwo
Bałkański szlak migracyjny idzie przez Polskę. Czy na granicach wrócą kontrole?
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Społeczeństwo
Sondaż: Czy wyborcy PiS słyszeli o aferze wizowej?
Społeczeństwo
Policyjne narkotesty dają fałszywe wyniki? Z analiz wynika, że dzieje się to często