Włoskie klasyki zaparkowały nad Wisłą

Urokliwa sceneria pałacu w Smoszewie stała się w sobotę tłem dla pięknych, stylowych samochodów.

Aktualizacja: 03.09.2017 15:08 Publikacja: 03.09.2017 14:53

Foto: Fotorzepa, Jeremi Jędrzejkowski

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

Bez wątpienia najciekawszymi modelami zlotu - wyróżnionymi zresztą przez organizatorów specjalnymi upominkami dla właścicieli - były żółte ferrari GT dino z 1971 r. i pochodzące z tego samego roku lamborghini 400 GT espada (hiszp. - szpada).

Ten ostatni to szczególnie rzadki samochód. Modelu II serii wyprodukowano tylko 571 sztuk, w tym zaledwie 150 w wersji z centralną nakrętką kół - a taka właśnie gościła w Smoszewie. Espada robi niezwykłe wrażenie także z innego powodu: swojego niezwykłego kształtu. Ma prawie 4,7 metra długości przy wysokości niespełna 1,2 m. Do tego ma całkiem spory bagażnik i jest czteroosobowa.

Tradycyjnie podczas zlotu poza prezentacja aut były także konkurs elegancji i rywalizacja w rajdzie turystycznym. Samochodem zlotu jury wybrało fiata 850 sport, a publiczność doceniła alfę romeo giulię GT junior.

Organizatorzy już zapowiadają kolejny zlot - za rok, na 10-lecie klubu Forza Italia.

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

Społeczeństwo
Sondaż: Rok rządów Donalda Tuska. Polakom żyje się lepiej, czy gorzej?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Syryjczyk w Polsce bez ochrony i w zawieszeniu? Urząd ds. Cudzoziemców bez wytycznych
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie