CBA w telewizji: nie bierz łapówki

Telewizyjne i radiowe spoty z udziałem znanych aktorów mają zniechęcić Polaków do korupcji

Publikacja: 28.02.2012 23:48

CBA w telewizji: nie bierz łapówki

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

– Przygotowujemy dużą kampanię na temat zagrożeń korupcyjnych. Chcemy dotrzeć do jak największej grupy Polaków – mówi rzecznik CBA Jacek Dobrzyński.

Reklamówki mają pokazać, jak odmówić przyjęcia łapówki i dlaczego nie warto jej wręczać. Biuro chce, by zagrali w nich znani aktorzy.

Czy taka kampania może być skuteczna? – Ogólne przesłanie że "korupcja jest zła" nic nie da. Kampania społeczna musi odnosić się do wartości, które są dla nas wiarygodne, to znaczy będziemy ten problem do siebie odnosić. I go odrzucimy, w tym wypadku odrzucimy łapownictwo. Obejrzymy i powiemy: "o, tak warto żyć" – mówi Tomasz Kosiński, dyrektor artystyczny w krakowskiej agencji Opus-B, jeden z autorów nagradzanej w świecie kampanii społecznej przeciw dyskryminacji. Dzieci w piaskownicy mówiły językiem znanym ze świata dorosłych, np. "masz pedalski sweterek".

A czy sens miałoby wykorzystanie znanych aktorów?

– To kij, który ma dwa końce – ostrzega Kosiński. – Sprawi, że film zapamiętamy, ale może także spowodować, że kampania antykorupcyjna zleje nam się z reklamą samochodów.

Kampania być może zacznie się już w marcu (CBA dotąd oficjalnie nie ogłosiło daty startu). Finał ma przypaść na 9 grudnia w Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Korupcji.

Koszty jeszcze nie są znane. TVP i Polskie Radio będą spoty CBA puszczać za darmo. – Rozmawiamy też z innymi mediami – dodaje Dobrzyński.

Z danych Komendy Głównej Policji, które ujawniła "Rz", wynika, że w 2011 r. doszło do ponad 12 tys. przestępstw korupcyjnych, czyli o 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W niektórych kategoriach nastąpił wzrost – więcej było przypadków wręczania łapówek, płatnej protekcji oraz korupcji wyborczej.

– Przygotowujemy dużą kampanię na temat zagrożeń korupcyjnych. Chcemy dotrzeć do jak największej grupy Polaków – mówi rzecznik CBA Jacek Dobrzyński.

Reklamówki mają pokazać, jak odmówić przyjęcia łapówki i dlaczego nie warto jej wręczać. Biuro chce, by zagrali w nich znani aktorzy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Służby
„Inkwizycyjna” komisja śledcza ds. Pegasusa – posłowie chcą ekstra uprawnień
Służby
Nocny pożar 11-piętrowego bloku w Rzeszowie. 250 osób ewakuowanych, nie żyje 14-latka
Służby
Eksplozja i pożar w laboratorium chemicznym w Gdyni
Służby
Po publikacji „Rzeczpospolitej” Karol Nawrocki zmienił zdanie w sprawie ochrony SOP
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Służby
Nastolatkowie zatrzymani. Mieli przygotowywać zamach terrorystyczny