NIK o reagowaniu Policji na zgłoszenia

Chociaż warunki pracy nie zawsze sprzyjały, policjanci reagowali na zgłoszenia odpowiednio do ich rodzaju. Jednak dostępny System Wspomagania Dowodzenia nie miał funkcji automatycznej rejestracji i informacje trzeba było wprowadzać ręcznie - wynika z najnowszej kontroli NIK.

Aktualizacja: 24.03.2016 07:58 Publikacja: 24.03.2016 07:34

NIK o reagowaniu Policji na zgłoszenia

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

NIK zwraca uwagę, że z tego powodu nie wszystkie ujęte w Systemie dane dotyczące zgłoszeń były rzetelne i wnioskuje o wprowadzenie automatycznej rejestracji, co wspomoże pracę policjantów i uwiarygodni dane.

Ocena Policji, jako formacji służącej społeczeństwu i przeznaczonej do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego, często bywa dokonywana przez pryzmat oceny pracy dyżurnych, będących tzw. pierwszą linią kontaktu z obywatelem. To właśnie oni przyjmują zgłoszenia (telefoniczne i osobiste) i decydują o sposobie ich zakwalifikowania. Często od decyzji dyżurnego zależy powodzenie dalszych działań Policji.

Pozostało 95% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów