Reklama

Na służbie żołnierz nie zazna głodu

Zgodnie z wojenną normą wyżywienia wojskowy dostanie 446 g mięsa i jego przetworów oraz 850 g pieczywa

Publikacja: 08.04.2011 04:00

Na służbie żołnierz nie zazna głodu

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Dziś wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie wyżywienia żołnierzy w czynnej służby wojskowej. Określa ono warunki oraz zasady i normy otrzymywania bezpłatnego wyżywienia lub równoważnika pieniężnego przez żołnierzy.

Rozporządzenie ustala trzy główne normy wyżywienia: zasadniczą, dodatkową i polową. Wyżywienie według zasadniczej normy otrzymywać będą m.in. żołnierze odbywający zasadniczą służbę wojskową oraz ćwiczenia wojskowe.

Posiłki przygotowane według szkolnej normy (rodzaj zasadniczej) dostaną np. załogi pływające na jednostkach Marynarki Wojennej, pełniący służbę przygotowawczą czy odbywający przeszkolenie wojskowe.

Szczegóły składu ilościowego i asortyment środków spożywczych wypełniających normy wyżywienia zawiera załącznik do rozporządzenia.

Zgodnie z rozporządzeniem w czasie świąt żołnierzom przysługuje uroczysty posiłek. Chodzi m.in. o Święto Niepodległości, 3 maja, dzień przysięgi wojskowej i oczywiście  Święto Wojska Polskiego.

Reklama
Reklama

podstawa prawna: rozporządzenie ministra obrony narodowej z 4 marca 2011 r. DzU nr 63, poz. 327

Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama