Tak wynika z projektu zarządzenia ministra finansów w sprawie zarządzania dokumentacją w izbach celnych i urzędach celnych. Jego projekt został właśnie opublikowany na stronie internetowej ministerstwa.
Ministerstwo Finansów zaproponowało w nim m.in., aby zgodnie z instrukcją kancelaryjną, która jest jednym z załączników ministerialnego zarządzenia, były prowadzone dokumentacja jawna oraz dokumentacja obejmująca informacje prawnie chronione, w szczególności tajemnicę skarbową lub celną. Instrukcja będzie stosowana także do dokumentacji obejmującej informacje niejawne – w zakresie klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej, znakowania spraw, prowadzenia spisów spraw oraz przekazywania do archiwum, także państwowego.
Ministerstwo chce, aby sprawy zarejestrowane, a niezakończone do dnia wejścia w życie nowych przepisów były prowadzone pod ich dotychczasowym znakiem. Będzie to też dotyczyło dokumentów zaewidencjonowanych przed dniem wejścia w życie zarządzenia.
Resort finansów daje sobie aż pięć lat na dostosowanie do nowego zarządzenia funkcjonujących w Służbie Celnej systemów zarządzania dokumentacją w postaci elektronicznej.