Reklama
Rozwiń

Stypendium: wyniki w nauce nie muszą iść w parze ze wzorowym zachowaniem - wyrok WSA

Uzależnienie możliwości uzyskania stypendium za szczególne osiągnięcia w nauce od wzorowej oceny z zachowania nie znajduje podstawy w przepisach.

Publikacja: 07.09.2020 16:45

Stypendium: wyniki w nauce nie muszą iść w parze ze wzorowym zachowaniem - wyrok WSA

Foto: AdobeStock

Do takiego wniosku doszedł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w wyroku z 18 sierpnia 2020 roku (sygn. akt II SA/Ol 486/20). Rozpatrywał on skargę wojewody warmińsko-mazurskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Pasłęku z 20 marca 2020 r. sprawie zmiany uchwały dotyczącej regulaminu przyznawania stypendiów uzdolnionym uczniom pobierającym naukę w szkłach podstawowych na terenie Miasta i Gminy Pasłęk.

Zaskarżonej uchwale wojewoda zarzucił sprzeczność z prawem zapisów uzależniających przyznanie uczniowi stypendium za szczególne osiągnięcia w nauce od uzyskania wzorowej oceny z zachowania. Wskazał, że wprowadzenie dodatkowego kryterium wzorowej oceny z zachowania, jako jednej z przesłanek uzyskania stypendium za szczególne osiągnięcia w nauce, nie wiąże się z bezpośrednim odzwierciedleniem osiągnięć ucznia w nauce, jak to ma miejsce w przypadku uzyskiwania ocen oraz odnoszenia sukcesów przez ucznia podczas uczestnictwa w olimpiadach i konkursach z poszczególnych przedmiotów szkolnych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców