Szykują się zmiany dotyczące pracowników urzędów pracy. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przygotowało projekt nowelizacji rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Jego celem jest dostosowanie przepisów tego rozporządzenia do zmian wprowadzonych niedawno do ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Ministerialny projekt określa minimalne wymagania dotyczące osób zatrudnionych w urzędzie pracy. Chodzi konkretnie o wykształcenie, staż pracy oraz umiejętności zawodowe.
Zmiany obejmą stanowiska doradcy zawodowego, pośrednika pracy, specjalisty ds. rozwoju zawodowego, specjalisty ds. programów, lidera klubu pracy, doradcę EURES i asystenta EURES. Obecnie rozporządzenie nie określa tego typu wymagań, tylko odsyła do odrębnych przepisów.
Tak np. samodzielny doradca zawodowy powinien mieć wyższe wykształcenie magisterskie oraz ukończone podyplomowe studia z zakresu poradnictwa zawodowego. Niezbędne jest również sześcioletnie doświadczenie w zakresie poradnictwa zawodowego.