Uchwałę Rady Miejskiej w Łodzi z 2013 r. w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi Bogdan P. (dane zmienione). W ubiegłym roku na jej podstawie odmówiono mu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 proc. zawartości alkoholu oraz piwa w sklepie na parterze pawilonu handlowo-usługowego.
Uchwała nie określała, ile metrów powinno oddzielać punkt sprzedaży alkoholu od obiektu chronionego. Ograniczała się do wskazania (w § 1 ust. 1), że miejsca sprzedaży napojów alkoholowych nie mogą być usytuowane „w najbliższej okolicy" obiektów chronionych – i odsyłała do definicji „najbliższej okolicy punktu sprzedaży napojów alkoholowych" zawartej w art. 21 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Nie wyjaśniając, jak ją mierzyć od granicy punktu sprzedaży alkoholu do obiektu chronionego, pozwalała na różne interpretacje. Zdaniem Bogdana P. niejasne zapisy były przyczyną negatywnej oceny jego wniosku o zezwolenie. Prawidłowo sformułowane przepisy miejscowe powinny określać konkretną odległość punktu sprzedaży alkoholu od chronionych obiektów oraz sposób jej mierzenia.