Tak wynika z art. 2 ust. 2 ustawy z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (DzU nr 160, poz. 1080 ze zm.). Do tego minimalnego stażu wliczamy wyłącznie zatrudnienie o charakterze pracowniczym, wyłączając okresy pracy na umowach cywilnoprawnych czy w ramach samozatrudnienia.
Przyjmujemy natomiast okresy zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w danym roku kalendarzowym, bez względu na przerwy w nich. Na przykład pracownik, który w 2011 r. w jednostce budżetowej pracował na próbę od 1 stycznia do 31 marca, a potem na okresowej umowie o pracę od 1 września do 31 grudnia, nabywa prawo do świadczenia.
Uwaga!
W stażu trzynastkowym uwzględniamy wyłącznie okresy rzeczywiście przepracowane przez zatrudnionego w jednym podmiocie sfery budżetowej.
Wynika to z ugruntowanej już linii orzeczniczej (uchwały SN z 25 lipca 2003 r., III PZP 7/03, z 13 grudnia 2005 r., II PZP 9/05, oraz z 7 lipca 2011 r., III PZP3/11). Wyłączamy zatem okresy pozostawania w zatrudnieniu, kiedy podwładny nie świadczył pracy, bo np. korzystał ze: