Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.08.2018 00:06 Publikacja: 31.07.2018 18:42
8 zdjęć
ZobaczFoto: © RMN-Grand Palais (Luwr)
Miał zaledwie 32 lata, kiedy ludność Paryża w rewolucyjnym zrywie wyszła pod koniec lipca 1830 roku na barykady. Sam nie uczestniczył w buncie nazywanym „trzema dniami chwalebnymi", ale namalował obraz, który do dzisiaj jest symbolem francuskiej ideologii równości, wolności i braterstwa.
„Wolność prowadząca lud na barykady", podobnie jak „Mona Lisa" Leonarda da Vinci, to jeden z nielicznych obrazów łatwo rozpoznawalnych i identyfikowanych praktycznie przez wszystkich. Reprodukcja dzieła ilustruje większość podręczników do nauki historii we Francji, znalazł się też na okładce płyty grupy Coldplay oraz w teledysku Beyonce i Jay-Z „Apes**t". Namalowana w 1830 roku „Liberté", czyli młoda muskularna kobieta powiewająca błękitno-biało-czerwonym sztandarem, otoczona walecznymi mężczyznami z pistoletami i szablami w rękach na tle płonących budynków i zgliszczy, biegnie do przodu, tratując leżące pokotem ciała rannych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas