Na aukcji nie zabraknie również prac wykonanych przez czołowych artystów związanych z Polską Szkołą Plakatu – m.in. Eryka Lipińskiego, Waldemara Świerzego, czy Andrzeja Pągowskiego. Z oferowanych plakatów „spoglądają" znane i lubiane postacie, takie jak Brigitte Bardot, Zbigniew Cybulski, czy Indiana Jones i Winnetou. Ceny wywoławcze zaczynają się już od 100 zł.
Polska Szkoła Plakatu słynie z dobrej jakości, zagraniczni kolekcjonerzy poszukują polskich afiszy. Obiekty, które będą licytowane na aukcji 9 czerwca, podzielić można na trzy kategorie. Pierwsza z nich to plakaty międzywojenne. Wśród nich świetny artystycznie i unikalny „Mistrzostwa szermiercze Europy" z 1933 r., autorstwa Andrzeja Stypińskiego i Jerzego Skolimowskiego. W tej grupie najciekawszych i zachowanych w bardzo małych ilościach prac, znajduje się także prawdziwy rarytas - ekstremalnie rzadki plakat do filmu „Trędowata", wykonany na podstawie akwareli Zygmunta Nirnsteina, artysty znanego również w kręgu kolekcjonerów malarstwa.
Wśród afiszy reklamujących konkretne miejsce, zdarzenie czy produkt, są m.in. "Zakopane, Kasprowy" Stefana Osieckiego i Jerzego Skolimowskiego - znany z wielu albumów klasyczny przedwojenny polski plakat, natomiast rzadko pojawiający się w sprzedaży, czy też klasyczny przykład międzywojennego plakatu reklamowego, znakomicie wydrukowany i w świetnym stanie zachowania „Papierosy wytwornej pani" z 1931 r. Został on zaprojektowany przez Tadeusza Gronowskiego, jednego z najlepszych i najbardziej płodnych polskich twórców plakatów w stylu art deco.
Miłośnicy kina koniecznie powinni zajrzeć do tego katalogu. Wśród 128 obiektów, które pójdą pod młotek, znajdują się afisze do „Misia", „Jak rozpętałem II wojnę światową (cz.3)", „Ojca chrzestnego II", „Hallo Szpicbródka", „Pociągu", „Nie lubię poniedziałku" i wielu, wielu innych. Przekonaliśmy się, że wartość tych plakatów opiera się nie tylko na ich plastycznej sile wyrazu i wysokiej jakości estetycznej, ale także na całych pokładach wspomnień, które automatycznie przychodzą na myśl, kiedy widzimy obrazy reklamujące dawne filmy.