Na godzinę palma zostanie wydobyta światłem z zimowego mroku i wszyscy chętni będą mogli złożyć jej życzenia.
Palma, czyli "Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich", jest najbardziej znanym projektem artystycznym w przestrzeni publicznej w Polsce zrealizowanym po 1989 roku. Proces jej "adopcji" przez mieszkańców Warszawy trwał kilka lat, by stać się w końcu alternatywnym monumentem, kumulującym w sobie obywatelski opór, narodowe zamiłowanie do absurdu i groteski (zwłaszcza w momentach nadmiernego nadęcia i patosu), jak i obecną u młodszego pokolenia Polaków głęboką chęć odnalezienia nowych miejskich ikon.
Palma jest pomnikiem. Powstała w głowie Rajkowskiej podczas jej podróży do Izraela. Przypomina o przedwojennych żydowskich mieszkańcach Warszawy. Zbudowano ją dzięki dobrej woli wielu osób i instytucji - m. in. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i Fundacji Instytut Promocji i Sztuki. Palma jest pochwałą różnorodności i niestabilności.
Warszawa rozrasta się i rozpada na wiele niekompatybilnych urbanistycznych kawałków. W niszach pojawia się nowe życie - oddolne inicjatywy, nietypowe przekształcenia, "spadochronowe" rozwiązania architektoniczne, pomysły na nowe, lepsze miasto. Artystka wskazuje na czarne dziury - w planowaniu miejskim, w zbiorowym sumieniu, w systemie prawnym. Palma walczy z amnezją i brakiem wyobraźni.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie poleca również: