Aktualizacja: 15.06.2025 17:05 Publikacja: 22.01.2025 04:30
Foto: Adobe Stock
Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli działalności systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej (dalej: „system porad”). To już druga tego rodzaju kontrola NIK w ciągu dziewięcioletniej historii systemu – i ponownie wnioski są negatywne.
System, który miał świadczyć obywatelom usługi prawnicze na etapie przedsądowym, jest nieskuteczny i nieefektywny. W 2023 r. udzielił jedynie 509 tys. porad, choć mógłby kilkakrotnie więcej. Są takie punkty porad, w których nie pojawia się nawet jeden klient dziennie. Przekłada się to na wysokie koszty jednej porady, sięgające w przeliczeniu nawet kilkuset złotych, choć jednocześnie kwoty wynagrodzeń usługodawców w przeliczeniu na godzinę pracy są niskie.
Tajemnicą poliszynela jest, że urzędówki to sprawy nie pierwszej kategorii. Klienci co prawda nic nie płacą, ale...
Najbardziej boję się, że nowy prezydent, na wzór poprzedniego, nie obejmie funkcji strażnika prawa i to prawo bę...
Trudno mi pojąć, że państwo od kilkunastu lat nie chce się zająć lobbingiem, oświadczeniami majątkowymi i przejr...
Co przy okazji wyborów poruszyło, zdenerwowało, skłoniło do refleksji.
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Proszę się nie dziwić, że sędziowie nie występują do neo-KRS o wyrażenie zgody na dalsze zajmowanie stanowiska p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas