Magdalena Ociepka: Transparentność, czyli nic do ukrycia

Dziś klienci wybierają marki i produkty, których wytwórcy prowadzą strategię odpowiedzialnego rozwoju.

Publikacja: 24.05.2022 10:07

Magdalena Ociepka: Transparentność, czyli nic do ukrycia

Foto: Adobe Stock

Wielkie kryzysy finansowe oraz ujawnienie nieetycznych praktyk biznesowych z minionych lat (Lehman Brothers, Bernard Madoff czy Tether), spowodowały głębokie przewartościowania biznesu i jego roli w świecie. Począwszy od ruchu Indignados i jego guru Stéphane’a Hassela aż po radykalny wzrost oczekiwań wobec biznesu wyrażanych przez obecnych konsumentów i klientów potęgowany jeszcze przez trendy społecznej odpowiedzialności biznesu, transparentność działań staje się nie tylko wymogiem, ale wręcz warunkiem bezpiecznego działania na rynku. A idąca za tym trendem legislacja zstępująca kaskadowo z poziomu UE na szczeble krajowe powoduje, że od przejrzystego i rzetelnego raportowania – zarówno w kwestiach niefinansowych, jak i stricte związanych z pieniędzmi – nie ma już odwrotu.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Poprawić definicję zgwałcenia
Rzecz o prawie
Katarzyna Batko-Tołuć: Podwójne standardy jawności
Rzecz o prawie
Maciej Gutowski, Piotr Kardas: Powinności judykatywy
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Samorząd bez empatii
Rzecz o prawie
Beata Gaś-Sadowska: Unia Europejska chce zwalczać pracę przymusową