Aktualizacja: 26.04.2025 10:44 Publikacja: 07.06.2024 04:30
Foto: AdobeStock
Niespełna 262 tys. nowych ogłoszeń o pracy ukazało się w maju w polskim internecie. To o niemal 3 proc. mniej niż w kwietniu br. i aż o 16 proc. mniej niż w maju 2023 r. – wynika z analizy agencji zatrudnienia Adecco Group, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Nie spełniły się nadzieje przedstawicieli agencji zatrudnienia wyraźnego wzrostu zapotrzebowania na prace sezonowe, przynajmniej te ogłaszane w internecie.
– Co prawda w związku ze zbliżającym się sezonem letnim pojawiło się nieco więcej ofert pracy w branżach, ale wzrost w produkcji, logistyce czy w hotelarstwie i gastronomii nie jest tak dynamiczny, jak można było oczekiwać – wyjaśnia Katarzyna Zimińska, szefowa komunikacji w Adecco Poland. Według niej wpływ na to może mieć kolejna podwyżka płacy minimalnej, zaplanowana na lipiec.
W sektorze przedsiębiorstw pracowało w marcu o 51 tys. mniej osób niż zeszłej wiosny.
W marcu stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w Polsce 5,3 proc. – podał w czwartek GUS. Przez rok liczba os...
Widoczny w najnowszym badaniu Gallupa spadek zaangażowania pracowników w 2024 r. kosztował światową gospodarkę 4...
Nie samo nękanie i wyszydzanie, ale także ignorowanie e-maili, hakowanie prywatnych wiadomości czy ukrywanie prz...
Polscy pracodawcy mogli się cieszyć w 2024 r. najwyższym od 20 lat (nie licząc pandemii) zaangażowaniem swych kadr.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas