Reklama

Wyjątkowo rachityczne ożywienie prace sezonowej

Zamiast oczekiwanego ożywienia rekrutacji, maj przyniósł spadek liczby ofert w internecie. Widać efekty szybkiego wzrostu płacy minimalnej i rozwoju AI.

Publikacja: 07.06.2024 04:30

Wyjątkowo rachityczne ożywienie prace sezonowej

Foto: AdobeStock

Niespełna 262 tys. nowych ogłoszeń o pracy ukazało się w maju w polskim internecie. To o niemal 3 proc. mniej niż w kwietniu br. i aż o 16 proc. mniej niż w maju 2023 r. – wynika z analizy agencji zatrudnienia Adecco Group, którą „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Nie spełniły się nadzieje przedstawicieli agencji zatrudnienia wyraźnego wzrostu zapotrzebowania na prace sezonowe, przynajmniej te ogłaszane w internecie.

– Co prawda w związku ze zbliżającym się sezonem letnim pojawiło się nieco więcej ofert pracy w branżach, ale wzrost w produkcji, logistyce czy w hotelarstwie i gastronomii nie jest tak dynamiczny, jak można było oczekiwać – wyjaśnia Katarzyna Zimińska, szefowa komunikacji w Adecco Poland. Według niej wpływ na to może mieć kolejna podwyżka płacy minimalnej, zaplanowana na lipiec.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Reklama
Reklama