Reklama
Rozwiń

Kończą się czasy „męskich klubów” w dużych firmach

Giełdowi potentaci, których zarządy i rady nadzorcze są zdominowane przez mężczyzn, mają niespełna cztery lata na zwiększenie udziału kobiet we władzach.

Publikacja: 24.11.2022 03:00

Kończą się czasy „męskich klubów” w dużych firmach

Foto: Adobe Stock

– W zarządach i radach nadzorczych spółek w wielu branżach nadal mamy „boys club”, czyli męski klub, do którego kobietom trudno jest się dostać. W rezultacie są niewystarczająco reprezentowane, także ze szkodą dla samych firm – twierdzi Piotr Wielgomas, prezes firmy rekrutacyjnej Bigram. Tę opinię potwierdza tegoroczne badanie firmy doradczej Grant Thornton, a także analiza 30% Club Poland, polskiego oddziału globalnej inicjatywy, której celem jest osiągnięcie co najmniej 30-proc. udziału kobiet we władzach firm.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Rynek pracy
Coraz więcej Polaków boi się utraty pracy. W tym sektorze najbardziej
Rynek pracy
Mamy już w Polsce rynek pracodawcy?
Rynek pracy
Nadchodzi pikselizacja pracy?
Rynek pracy
Nie będzie już powrotu do pracy w otwartych biurowych halach
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Rynek pracy
Poprawia się sytuacja polskich kobiet na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń