Ich tytuły pisane są tzw. solidarycą – charakterystycznymi nierównymi czerwonymi literami znanymi z loga „Solidarności”. W ten sposób postanowiono uczcić rocznicę wyborów 4 czerwca 1989 r.

Do akcji włączyła się również „Rzeczpospolita”, której strona tytułowa ma dzisiaj wyjątkowy charakter. Czcionkę podobną do historycznego napisu „Solidarność” mają też logotypy „Gazety Wyborczej”, „Polski” i „Gazety Prawnej”, „Parkietu”, „Pulsu Biznesu”, „Super Expressu” i „Faktu” oraz „Metra”, a także wielu gazet regionalnych.

– Pomysł, aby w ten sposób świętować 4 czerwca, narodził się w ubiegłym roku, kiedy się zastanawialiśmy, jak uczcić rocznicę czerwcowych wyborów, aby podkreślić ich wspólnotowy charakter – mówi „Rz” Michał Rutkowski z agencji DDB, jeden z autorów akcji. – Cieszę się, że udało się do niej przekonać tak wiele gazet. Na co dzień często bardzo różnią się one między sobą. Nie brakuje między nimi wzajemnych uszczypliwości, ale dziś ich tytuły napisane są podobnie – dodaje.

Do akcji przyłączyło się również wiele portali internetowych, m.in.: onet.pl, wp.pl, interia.pl, o2.pl, money.pl, bankier.pl; strony internetowe tygodników: newsweek.pl i wprost.pl oraz wiele innych. Także znany serwis społecznościowy nasza-klasa.pl oraz portal aukcyjny allegro.pl. – Gdyby nie wybory 4 czerwca 1989 roku, to wiele z tych mediów pewnie nigdy by nie powstało – mówi Rutkowski. – W ten sposób przypominamy też wszystkim wyjątkową czcionkę, jaką jest solidaryca.

Malowane grubym pędzlem czerwone litery na białym tle – nazwa tworzącego się związku – pojawiły się w Stoczni Gdańskiej podczas strajku w sierpniu 1980 roku. Autorem napisu był Jerzy Janiszewski, student gdańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Plastycznej. Wspominał później, że niesforne, pokładające się na siebie litery miały być jak ludzie w zwartym tłumie, solidarnie wspierający się jeden na drugim.