Gdyby pan był synem ministrem Radosława Sikorskiego, to by pan dzisiaj usłyszał: „Dwója! Lufa! Zero! Za burtę wylatujesz. Nie masz prawa tu być”. W kwestii budowy dróg ponieśliście porażkę, zmarnowaliście szansę na rozwój, nie wykorzystaliście naszego programu, który zostawiliśmy. Jest pan beznadziejnym uczniem panie ministrze, a pan, panie premierze, zrobił krzywdę ministrowi Cezaremu Grabarczykowi mianując go na to stanowisko. Nie ma dziś drugiego takiego kraju, gdzie pobocza dróg wyglądają jak cmentarze. To po prostu wstyd. Jeszcze gorzej było ws. infrastruktury kolejowej. Podstawowym dokumentem w tym obszarze jest program, który PO otrzymała od PiS. Polacy zasługują na lepszego ministra infrastruktury. Polacy zasługują na więcej.
Głos zabrał premier Donald Tusk:
Premier w takiej sytuacji, gdy jest kolejne wotum nieufności dla tego samego ministra, powinien zabrać głos. Minister Grabarczyk jest i, jak sądzę, będzie ministrem także po głosowaniu. Oceniając wszystkie plusy i minusy oceniam saldo dokonań ministra pozytywnie. Przy świadomości, ile rzeczy jeszcze będzie trzeba zrobić i z jakiego punktu startowaliśmy. Przypomnę, że w większości spraw, w jakich chcieliśmy ruszyć z impetem, trzeba było uporządkować bałagan, jaki pozostawili poprzednicy - np. autostrada A1 czy obwodnica Augustowa. Liczby dotyczące budowy dróg pokazują, że minister Grabarczyk jest poza wszelką konkurencją w porównaniu do ministra Pola lub Polaczka. Od 2007 roku - przy wszystkich błędach możemy powiedzieć, że przyspieszenie budowy dróg i autostrad jest imponujące, a budowanie dróg i kolei to nie są metafory, tylko twarde decyzje.
Minister Grabarczyk odpowiedział opozycji:
To co dobre, chcieliśmy kontynuować po poprzednikach. Przyjęliśmy ten program z dobrą wiarą, że został dobrze przygotowany, ale okazało się, że gdy przeszliśmy do czynów, to znaleźliśmy wielką dziurę w finansach przeznaczonych na realizację tego programu. (...) Zakontraktowaliśmy budowę ponad 1900 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic. Nigdy wcześniej nie budowano tak dużej ilości dróg. Warto przypomnieć, że kolej jest obciążona wieloletnim długiem, po raz pierwszy ten dług został zredukowany. Budujemy lub modernizujemy w tej chwili ponad 70 obiektów dworcowych.
Na Twitterze pojawiły się komentarze: