Hakerzy ukradli dane pasażerów British Airways. Nawet 380 tys. poszkodowanych

Linie British Airways poinformowały, że pasażerowie, którzy dokonywali w ostatnim czasie rezerwacji za pomocą aplikacji lub przez stronę internetowa, mogli paść ofiarą kradzieży danych osobowych i danych z kart płatniczych.

Aktualizacja: 06.09.2018 20:11 Publikacja: 06.09.2018 19:59

Hakerzy ukradli dane pasażerów British Airways. Nawet 380 tys. poszkodowanych

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

Brytyjskie linie lotnicze oświadczyły w komunikacie, że strona internetowa i aplikacja British Airways zostały zaatakowane przez hakerów 21 sierpnia i były zainfekowane aż do ostatniej środy. Uważa się, że dane osób, dokonujących w tym czasie rezerwacji, mogły zostać skradzione.

"W trybie pilnym badamy kradzież danych klientów z naszej strony internetowej i naszej aplikacji mobilnej" - poinformowała w oświadczeniu linia lotnicza. "Skradzione dane nie zawierały danych dotyczących podróży ani numerów paszportu" - zaznaczono.

Nie wiadomo na razie, ile osób mogło paść ofiarami kradzieży danych. British Airways to największa linia lotnicza w Wielkiej Brytanii i jedna z największych na świecie. Dziennik "The Sun" szacuje jednak i podaje nieoficjalnie, że kradzież mogła dotyczyć nawet 380 tysięcy klientów.

"Bardzo nam przykro z powodu zakłóceń, jakie spowodowała ta działalność przestępcza. Bardzo poważnie podchodzimy do ochrony danych naszych klientów"- czytamy w komunikacie.

British Airways doradzają klientom, którzy mogli paść ofiarą kradzieży danych, aby skontaktowali się ze swoim bankiem lub operatorem karty płatniczej i postępowali zgodnie z ich zaleceniami.

W maju zeszłego roku British Airways odwołały około 700 lotów z powodów awarii systemów informatycznych. Przewoźnik zapewniał wtedy, że zrobi wszystko, żeby do podobnego incydentu już nigdy nie doszło.

Brytyjskie linie lotnicze oświadczyły w komunikacie, że strona internetowa i aplikacja British Airways zostały zaatakowane przez hakerów 21 sierpnia i były zainfekowane aż do ostatniej środy. Uważa się, że dane osób, dokonujących w tym czasie rezerwacji, mogły zostać skradzione.

"W trybie pilnym badamy kradzież danych klientów z naszej strony internetowej i naszej aplikacji mobilnej" - poinformowała w oświadczeniu linia lotnicza. "Skradzione dane nie zawierały danych dotyczących podróży ani numerów paszportu" - zaznaczono.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przestępczość
Ścięcie nauczyciela we Francji. Sześcioro nastolatków skazanych
Materiał Promocyjny
Finansowanie projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii
Przestępczość
Synowi Joe Bidena grozi 17 lat więzienia. Nowe zarzuty
Przestępczość
Rozbił samolot dla odsłon na YouTube. Teraz pójdzie za to do więzienia
Przestępczość
Ambasador USA miał przez ponad 40 lat szpiegować dla Kuby
Przestępczość
W Paryżu nożownik zaatakował turystów pod wieżą Eiffla. Są ofiary
Materiał Promocyjny
Jak odróżnić nastoletni bunt od depresji. Poradnik dla nauczycieli