Brytyjskie linie lotnicze oświadczyły w komunikacie, że strona internetowa i aplikacja British Airways zostały zaatakowane przez hakerów 21 sierpnia i były zainfekowane aż do ostatniej środy. Uważa się, że dane osób, dokonujących w tym czasie rezerwacji, mogły zostać skradzione.
"W trybie pilnym badamy kradzież danych klientów z naszej strony internetowej i naszej aplikacji mobilnej" - poinformowała w oświadczeniu linia lotnicza. "Skradzione dane nie zawierały danych dotyczących podróży ani numerów paszportu" - zaznaczono.
Nie wiadomo na razie, ile osób mogło paść ofiarami kradzieży danych. British Airways to największa linia lotnicza w Wielkiej Brytanii i jedna z największych na świecie. Dziennik "The Sun" szacuje jednak i podaje nieoficjalnie, że kradzież mogła dotyczyć nawet 380 tysięcy klientów.
"Bardzo nam przykro z powodu zakłóceń, jakie spowodowała ta działalność przestępcza. Bardzo poważnie podchodzimy do ochrony danych naszych klientów"- czytamy w komunikacie.
British Airways doradzają klientom, którzy mogli paść ofiarą kradzieży danych, aby skontaktowali się ze swoim bankiem lub operatorem karty płatniczej i postępowali zgodnie z ich zaleceniami.