Reklama

Afera z Huawei zakończy się oskarżeniem o szpiegostwo

Rząd po aferze z byłym funkcjonariuszem ABW, który miał przekazywać informacje dyrektorowi z chińskiego koncernu, zaostrza kurs wobec tzw. dostawców wysokiego ryzyka, w tym chińskich firm oferujących sprzęt telekomunikacyjny.

Publikacja: 18.11.2020 21:00

Afera z Huawei zakończy się oskarżeniem o szpiegostwo

Foto: fot. ABW.gov.pl

Weijing W,. były już pracownik polskiego oddziału Huawei, który odpowiadał za sprzedaż jej produktów w sektorze publicznym, i eksfunkcjonariusz ABW Piotr D. odpowiedzą przed sądem za współpracę z obcym wywiadem – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Mazowiecki Wydział ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej po trwającym blisko dwa lata śledztwie skierował do sądu przeciwko nim akt oskarżenia o szpiegostwo. Grozi im do 15 lat.

– Prokurator zarzucił Wejingowi W. działanie na rzecz obcego wywiadu i przekazanie informacji, które mogły wyrządzić szkodę Rzeczypospolitej Polskiej. Z kolei Piotrowi D. zachowanie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w działalności obcego wywiadu i przekazywanie poufnych informacji, które również mogły wyrządzić szkodę naszemu krajowi – potwierdza nam Prokuratura Krajowa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przestępczość
Kradzież stulecia w Luwrze. Policja ujęła dwóch podejrzanych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przestępczość
Luwr chroni klejnoty w Banku Francji. Nie wiadomo, kiedy wrócą do muzeum
Przestępczość
Strzały przed budynkiem parlamentu Serbii. „Motywy polityczne”
Przestępczość
Balony z papierosami nad Litwą. Przemytnicy czy służby Putina i Łukaszenki?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przestępczość
Lotnisko w Wilnie nie działało przez całą noc. Nietypowy powód
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama