Z Wigilią Bożego Narodzenia kojarzy się mocno kilka symboli. W naszym kraju chyba najlepiej rozpoznawalnymi są choinka i karp. Ryba ta podawana jest w najróżniejszy sposób (w zależności od regionu), a na jednym stole może się pojawić w wielu postaciach – jako karp smażony, pieczony, w galarecie czy w panierce. Wielu Polakom trudno sobie wyobrazić Wigilię bez karpia.
Jednak coraz mniej Polaków ma ochotę na coś, co kiedyś również było nieodłącznym elementem – na zabijanie karpia. Wiele sieci handlowych rezygnuje ze sprzedaży żywych karpi, a Lidl odważnie uczynił z tego motyw kampanii reklamowej pod hasłem „Uwolnij wannę na święta”.
Narratorką krótkiego klipu jest dziewczynka, która opowiada, że jeszcze rok temu w wannie, w której się kąpie pływał karp. Ale wszyscy mieli tego dość i w tym roku nie muszą już kupić żywej ryby, bo w Lidlu są płaty świeżego karpia. W zamian w wannie może się każdy kąpać nie przejmując się faktem, że przez parę dni wanna mogłaby być zajęta przez rybę.
- Karp to symbol świąt, gości na większości polskich stołów. W okresie okołoświątecznym do naszych sklepów dostarczamy tylko świeżego karpia w płatach. Kierujemy się dobrostanem zwierząt i współpracujemy wyłącznie z polskimi producentami, którzy dają nam gwarancję humanitarnego traktowania ryb. Przez cały okres poprzedzający Wigilię dostarczamy świeże, niemrożone płaty karpi do sklepów w całym kraju i przygotowujemy kolejne promocje dla naszych klientów” – zachęca Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.