Lidl uwalnia wanny od karpi na święta

Najnowsza reklama Lidla „uwalnia” wanny od karpi. Sieć podkreśla troskę o dobrostan zwierząt i humanitaryzm.

Aktualizacja: 15.12.2018 20:08 Publikacja: 15.12.2018 11:49

Lidl uwalnia wanny od karpi na święta

Foto: Lidl Polska

Z Wigilią Bożego Narodzenia kojarzy się mocno kilka symboli. W naszym kraju chyba najlepiej rozpoznawalnymi są choinka i karp. Ryba ta podawana jest w najróżniejszy sposób (w zależności od regionu), a na jednym stole może się pojawić w wielu postaciach – jako karp smażony, pieczony, w galarecie czy w panierce. Wielu Polakom trudno sobie wyobrazić Wigilię bez karpia.

Jednak coraz mniej Polaków ma ochotę na coś, co kiedyś również było nieodłącznym elementem – na zabijanie karpia. Wiele sieci handlowych rezygnuje ze sprzedaży żywych karpi, a Lidl odważnie uczynił z tego motyw kampanii reklamowej pod hasłem „Uwolnij wannę na święta”.

Narratorką krótkiego klipu jest dziewczynka, która opowiada, że jeszcze rok temu w wannie, w której się kąpie pływał karp. Ale wszyscy mieli tego dość i w tym roku nie muszą już kupić żywej ryby, bo w Lidlu są płaty świeżego karpia. W zamian w wannie może się każdy kąpać nie przejmując się faktem, że przez parę dni wanna mogłaby być zajęta przez rybę.

- Karp to symbol świąt, gości na większości polskich stołów. W okresie okołoświątecznym do naszych sklepów dostarczamy tylko świeżego karpia w płatach. Kierujemy się dobrostanem zwierząt i współpracujemy wyłącznie z polskimi producentami, którzy dają nam gwarancję humanitarnego traktowania ryb. Przez cały okres poprzedzający Wigilię dostarczamy świeże, niemrożone płaty karpi do sklepów w całym kraju i przygotowujemy kolejne promocje dla naszych klientów” – zachęca Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Do kupowania karpi w płatach Lidl zachęca promując nie tylko humanitarne traktowanie zwierząt (sieć zapewnia, że zaopatruje się tylko u hodowców zapewniających dobrostan karpi), ale także niską ceną – 19,99 zł za kilogram (1,99 za 100 g) i dodatkowym argumentem ekonomicznym. Lidl zauważa, że przy samodzielnym oprawianiu ryby i tak traci się około połowy masy. Czyli kupując karpia w płatach klient nabywa samo mięso.

Oczywiście, jak ktoś będzie chciał upiec karpia w całości, to i tak go znajdzie na sklepowych półkach.

Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku