Reklama
Rozwiń
Reklama

Oligarcha zarobi na sprzedaży wody z Bajkału

Oligarcha, którego fabryka omal nie zniszczyła unikalnej przyrody Bajkału, teraz będzie się bogacił na sprzedaży wody z jeziora. Chętnych nie zabraknie. Cała Rosja ma ogromny problem z dostępem do czystej wody pitnej.

Aktualizacja: 24.04.2021 11:18 Publikacja: 24.04.2021 11:09

Bajkał

Bajkał

Foto: AdobeStock

Państwowy bank VEB i prywatna En + Group, której największym udziałowcem jest miliarder Oleg Deripaska - jeden z zaufanych bogaczy Kremla, rozpoczynają realizację projektu zakładającego sprzedaż wody z jeziora Bajkał.

Zgodnie z projektem powstanie przedsiębiorstwo do butelkowania wody pitnej z największego słodkowodnego jeziora na świecie. Ma to się odbywać w ramach tworzenia Międzynarodowego Centrum Zasobów Wodnych. Inwestycje w projekt szacowane są na około 90 mln euro - powiedział Siergiej Ponomarienko, dyrektor wydziału rozwoju systemów produkcyjnych Grupy En +, cytowany przez agencję TASS.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama