Rośnie sprzedaż browaru Pilsweiser

W 2014 roku browar Pilsweiser wyszedł na plus i zwiększył sprzedaż piwa o 55 proc. W planach ma nowe produkty.

Publikacja: 15.01.2015 12:03

Rośnie sprzedaż browaru Pilsweiser

Foto: materiały prasowe

- Po dziewięciu latach ciężkiej pracy - jakie minęły od momentu zakupienia przez nas Browaru Grybów, w oparciu o który rozwinęliśmy Browar Pilsweiser - udało nam się osiągnąć próg rentowności - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser.

W 2014 r. zysk netto piwowarskiej spółki wyniósł 0,4 mln zł. Jak zaznacza Andrej Chovanec wyjście na plus oznacza wejście w kolejny etap rozwoju biznesowego browaru. Najbardziej do poprawy wyniku w 2014 r. przyczyniły największe miasta, przede wszystkim Warszawa, Kraków i Poznania. Piwo marki Pilsweizer zadebiutowało także m.in. we Wrocławiu i Białymstoku.

Największy wzrost w 2014 r. dotyczył Warszawy, gdzie sprzedaż piwa Pilsweizer podwoiła się rok do roku. Jest to m.in. efekt rozpoczęcia współpracy z trzema hurtowniami.

- Obecnie nasza dystrybucja obejmuje już praktycznie wszystkie regiony kraju, przy czym naszym celem były w pierwszej kolejności największe miasta. W 2015 roku spodziewamy się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu sprzedaży, do czego przyczyni się m.in. podpisana niedawno umowa dotycząca ogólnopolskiej dystrybucji z siecią Carrefour, zamierzamy też w najbliższych miesiącach mocniej rozwinąć dystrybucję w małych miastach – wyjaśnia Andrej Chovanec.

W planach na 2015 rok browar ma dalsze zwiększanie obecności w całym kraju. Planuje także rynkowe debiuty trzech, czterech nowych piw, m.in. ciemnego piwa dolnej fermentacji z trzech słodów. Rozważa także start produkcji cydru oraz bezalkoholowego napoju na lato. W 2014 r. Browar Pilsweiser przeprowadził proces całościowego rebrandingu. Złożyły się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy, zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet oraz wprowadzenie jednej marki parasolowej Pilsweizer.

Piwa browaru zostały podzielone na trzy główne linie, co podkreślone jest dodatkowo kolorystyką butelek, do których są nalewane. Piwa mocne są nalewane do butelek zielonych, piwa linii ekskluzywnej do butelek białych, a piwa linii regionalnej do butelek brązowych. Browar Pilsweiser jest kontynuatorem tradycji browary założonego w 1804 r. w Siołkowej. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej kupili Ivana i Andreja Chovanców. Jak podają, w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser (obecnie Pilsweizer). W roku 2009 r. powstała spółka Pilsweiser.

Właściciele q planach mają rozbudowę browaru o hotel i ośrodek Spa, które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru.

Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina