Na liście państw z potencjałem są: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Indie, Japonia, Chiny, Kanda, Algieria, RPA, USA, Arabia Saudyjska, Egipt, Wietnam i Indie.
- Będziemy tam prowadzić działania promocyjne od 2016 roku, przez kilka lat - zapowiedział we wtorek Marek Sawicki, minister rolnictwa.
To ma zapewnić, jak dodał, dalszy szybki rozwój eksportu rolno- spożywczego z Polski.
- Przedsiębiorcy są gotowi, aby budować wspólną markę, ograniczając konkurencję polsko-polską - uważa Sawicki. W planach są skoordynowane działania ministerstwa rolnictwa i gospodarki oraz ARR. Jest to m.in. udział w targach czy reklama medialna.
W 2016 roku na ten cel Ministerstwo Rolnictwa i Agencja Rynku Rolnego wydadzą w sumie około 5 mln zł. Kolejne blisko 12 mln zł warte będą kampanie promocyjne realizowane w przyszłym roku przez polskie organizacje branżowe.