Reklama
Rozwiń
Reklama

Naturalna kawa bez kofeiny? Brazylia jest bliska naukowego przełomu

Brazylijski instytut badawczy zajmujący się kawą rozpoczął decydujący etap trwającego od dwóch dekad projektu opracowania odmian kawy arabica, która jest naturalnie pozbawiona kofeiny.

Publikacja: 17.06.2023 15:55

Brazylijscy naukowcy pracują nad nową odmianą kawy bez kofeiny

Brazylijscy naukowcy pracują nad nową odmianą kawy bez kofeiny

Foto: Bloomberg

Nad projektem pracują naukowcy z Instituto Agronomico de Campinas (IAC) z miejscowości Campinos, wiodącego centrum badań nad kawą, które dostarczyło już wielu wysokowydajnych roślin kawy, które pomogły Brazylii stać się potęgą na światowym rynku. Naukowcy z IAC poinformowali, że rozpoczynają regionalne próby terenowe niektórych odmian, nad którymi pracują już od kilku lat, krzyżując różne rośliny kawy, które naturalnie mają bardzo niską zawartość kofeiny – informuje Reuters.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama