Biznesowe i marketingowe zbrojenia marki eGoo

Sprzedawca energetyków pozyskał inwestorów i znanego koszykarza z NBA.

Publikacja: 21.09.2016 21:38

Carmelo Anthony, koszykarz New York Knicks, przybył do Polski i rozpoczął zdjęcia do reklamy napojów

Carmelo Anthony, koszykarz New York Knicks, przybył do Polski i rozpoczął zdjęcia do reklamy napojów eGoo

Foto: AFP

Egoo Europe, firma wprowadzająca na rynek napój energetyczny pod nazwą eGoo, pozyskała niedawno nowych inwestorów i dokonała podwyższenia kapitału o 7 mln zł (z 50 tys. zł poprzednio) – wynika z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej".

Giełdowe plany

Jak się dowiedzieliśmy, współwłaścicielami firmy, która niedługo ma zostać przekształcona w spółkę akcyjną, zostali ludzie dobrze znani na rynku kapitałowym. Największą część nowych udziałów objął Sebastian Bogusławski, były zarządzający w Pioneer Pekao TFI, jeden z najbardziej znanych zarządzających portfelem akcji w Polsce. Do grona inwestorów dołączył też Krzysztof Moska, znany biznesmen i znaczący akcjonariusz kilku spółek giełdowych, przede wszystkim Lentexu, producenta włóknin i wykładzin, który od paru lat zwiększa też zaangażowanie w sektor spożywczy – jest akcjonariuszem takich firm, jak Makarony Polskie, Prymus czy Mr. Hamburger. Jednym ze współwłaścicieli Egoo Europe Distribution jest też Jan Kozioł, który pierwotnie był jedynym właścicielem firmy. Marka eGoo była wprowadzana na rynek już cztery lata temu, ale bez większego powodzenia.

W ubiegłym tygodniu odbyło się zgromadzenie wspólników i ustalono, że najpóźniej za dwa lata spółka ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Wprawdzie nie określono precyzyjnie, czy chodzi o główny rynek GPW czy o NewConnect, ale nasz rozmówca wskazuje, że produkt firmy ma duży potencjał, więc jej skala działalności powinna szybko rosnąć i celem będzie GPW. Przewidywane jest kolejne podwyższenie kapitału, tym razem o 3 mln zł.

Firma liczy na sukces napoju energetycznego eGoo, który – jak zapewnia nasz rozmówca – jest w całości wyprodukowany ze składników naturalnych. – To zupełnie nowe otwarcie i nowa strategia, odmienna od poprzedniej. Widzimy duże zainteresowanie naszym produktem i liczymy na sukces – przekonuje.

Walka o rynek będzie zażarta

Jednak łatwo nie będzie, bo polski rynek, choć duży, jest już mocno zagospodarowany. Według danych firmy Nielsen sprzedaż napojów energetycznych i izotonicznych w naszym kraju rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie i od czerwca 2015 r. do maja 2016 r. osiągnęła wartość ponad 1,2 mld zł. Liderami są Black, Red Bull i Tiger, mający odpowiednio około 19 proc., 17,5 proc. i 12 proc. udziałów w rynku. Markę eGoo ma wspomóc Carmelo Anthony, gwiazda NBA, koszykarz New York Knicks, który właśnie przyjechał do Polski i bierze udział w kampanii reklamowej, która będzie prowadzona także za granicą.

Zdaniem ekspertów popyt wewnętrzny nie powinien być barierą dla polskich producentów żywności ekologicznej i naturalnej. Sąsiedztwo Niemiec, które zgodnie z danymi The World of Organic Agriculture są największym rynkiem żywności ekologicznej w Europie i odpowiadają za 13 proc. światowego popytu na zdrową żywność, otwiera przed polskimi producentami tego typu żywności spore możliwości eksportowe.

Opinia

Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole

Wydatki na żywność ekologiczną w Polsce stanowią 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. W Danii to 7,6 proc., Szwajcarii 7,1 proc., Austrii 6,5 proc. Istnieje więc wysokie prawdopodobieństwo wzrostu udziału żywności ekologicznej w polskim rynku. Na uwagę zasługuje też nieproporcjonalna różnica między udziałem wydatków na zdrową żywność w Polsce i na Zachodzie a różnicą zamożności społeczeństw, definiowanej jako PKB na mieszkańca: konsumujemy o wiele mniej żywności ekologicznej, niż wynikałoby to z różnic w zamożności. To dodatkowy argument za wzrostem popytu. mr

Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem