Reklama
Rozwiń
Reklama

Ujawniono miejsca nielegalnych przeładunków ryb

Strona internetowa Global Fishing Watch ujawniła za pomocą map satelitarnych tysiące przypadków nielegalnych przeładunków ryb ze statków rybackich do towarowych.

Aktualizacja: 22.02.2017 12:32 Publikacja: 22.02.2017 12:22

Global Fishing Watch zidentyfikował 5065 prawdopodobnych przypadków niezarejestrowanych przeładunków ryb i owoców morza na wodach na całym świecie między 2012 a 2016 rokiem. Większość z nich miała miejsce w kilku kluczowych punktach, które widać na powyższej mapie. Najwięcej takich przypadków wykryto przy wybrzeżach Rosji i Japonii, ale problem ten występuje również w dużej skali przy brzegach Argentyny, Peru i Norwegii.

Niezarejestrowane przeładunki towaru, który mógł pochodzić z nielegalnych połowów, wykrywano dzięki dokładnej obserwacji na mapach satelitarnych statków towarowych wyposażonych w chłodzone ładownie, przeznaczone do przewozu produktów spożywczych. Odnotowywane były wszystkie podejrzane przypadki, kiedy chłodniowce spędzały ponad 3 godziny w bliskości do 500 metrów do statku rybackiego oraz w odległości ponad 20 mil morskich od brzegu lądu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama