Reklama
Rozwiń
Reklama

Słodkie prognozy dla producentów cukru

Z początkiem września ruszyła kampania cukrownicza. Związek Producentów Cukru w Polsce szacuje, że w jej trakcie uda się wyprodukować najwięcej cukru od trzech lat.

Publikacja: 26.09.2021 21:00

Słodkie prognozy dla producentów cukru

Foto: AdobeStock

Producenci z optymizmem oceniają rozpoczętą właśnie kampanię cukrowniczą. ZPC szacuje, że w tym roku uda się wyprodukować 2 mln 269 tys. ton cukru. Lepszy wynik zanotowaliśmy ostatnio w latach 2017–2018, kiedy produkcja sięgała 2 mln 300 tys. ton. W 2019 r. było to 2 mln 190 tys., a w 2020 r. 1 mln 990 tys. ton.

ZPC podaje, że produkcja cukru w kraju odpowiada za około 0,13 proc. PKB, czyli 2 mld 623 mln zł. Cukier produkuje 17 cukrowni należących do czterech firm zrzeszonych w Związku Producentów Cukru w Polsce: Krajowej Spółki Cukrowej, Südzucker Polska, Pfeifer & Langen Polska oraz Nordzucker Polska. Jesteśmy w czołówce europejskich producentów, za Francją oraz Niemcami, i mamy ogromny wpływ na kondycję unijnego przemysłu cukrowniczego.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama