Reklama

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Indeks nastrojów w firmach spożywczych rósł od kilku kwartałów, ale teraz się zatrzymał – wynika z badania Food Research Institute, które pierwsza opisuje „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 19.09.2021 21:09 Publikacja: 19.09.2021 21:00

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Foto: Adobe Stock

Według ostatniej edycji badania FRI wśród menedżerów firm spożywczych z końca sierpnia indeks wynosi 61,1 pkt wobec 61,5 pkt z maja. – Nastroje menedżerów nie są już zdeterminowane pandemią. Optymizm studzą inne zjawiska, w tym m.in. rosnące koszty oraz niepewność w otoczeniu regulacyjnym – mówi Dariusz Chołost, szef Food Research Institute.

Grzegorz Rykaczewski, analityk z Santander Bank Polska, zwraca uwagę, że sektor produkcji żywności ma się dobrze. W pierwszej połowie br. wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych była wyższa o 6 proc. rok do roku. Z kolei w II kwartale produkcja sprzedana, po uwzględnieniu różnic w liczbie dni roboczych, była wyższa o 17 proc. rok do roku. Co ważniejsze, wzrost aż o 13 proc. widać w porównaniu z II kwartałem 2019 r., czyli z okresem przed pandemią.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama