Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Indeks nastrojów w firmach spożywczych rósł od kilku kwartałów, ale teraz się zatrzymał – wynika z badania Food Research Institute, które pierwsza opisuje „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 19.09.2021 21:09 Publikacja: 19.09.2021 21:00

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Foto: Adobe Stock

Według ostatniej edycji badania FRI wśród menedżerów firm spożywczych z końca sierpnia indeks wynosi 61,1 pkt wobec 61,5 pkt z maja. – Nastroje menedżerów nie są już zdeterminowane pandemią. Optymizm studzą inne zjawiska, w tym m.in. rosnące koszty oraz niepewność w otoczeniu regulacyjnym – mówi Dariusz Chołost, szef Food Research Institute.

Grzegorz Rykaczewski, analityk z Santander Bank Polska, zwraca uwagę, że sektor produkcji żywności ma się dobrze. W pierwszej połowie br. wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych była wyższa o 6 proc. rok do roku. Z kolei w II kwartale produkcja sprzedana, po uwzględnieniu różnic w liczbie dni roboczych, była wyższa o 17 proc. rok do roku. Co ważniejsze, wzrost aż o 13 proc. widać w porównaniu z II kwartałem 2019 r., czyli z okresem przed pandemią.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku