Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Indeks nastrojów w firmach spożywczych rósł od kilku kwartałów, ale teraz się zatrzymał – wynika z badania Food Research Institute, które pierwsza opisuje „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 19.09.2021 21:09 Publikacja: 19.09.2021 21:00

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Foto: Adobe Stock

Według ostatniej edycji badania FRI wśród menedżerów firm spożywczych z końca sierpnia indeks wynosi 61,1 pkt wobec 61,5 pkt z maja. – Nastroje menedżerów nie są już zdeterminowane pandemią. Optymizm studzą inne zjawiska, w tym m.in. rosnące koszty oraz niepewność w otoczeniu regulacyjnym – mówi Dariusz Chołost, szef Food Research Institute.

Grzegorz Rykaczewski, analityk z Santander Bank Polska, zwraca uwagę, że sektor produkcji żywności ma się dobrze. W pierwszej połowie br. wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych była wyższa o 6 proc. rok do roku. Z kolei w II kwartale produkcja sprzedana, po uwzględnieniu różnic w liczbie dni roboczych, była wyższa o 17 proc. rok do roku. Co ważniejsze, wzrost aż o 13 proc. widać w porównaniu z II kwartałem 2019 r., czyli z okresem przed pandemią.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama