W ramach umowy z brytyjską siecią rozszerzony zostanie asortyment wędlin dostępnych w tym kraju pod marką Henryk Kania. Jest to kolejny krok w kierunku zwiększenia udziału eksportu w ogólnej strukturze przychodów spółki, które na koniec 2014 roku osiągnęły poziom ponad 851 milionów złotych – informują ZM Henryk Kania w komunikacie prasowym.
- Rozszerzenie współpracy z siecią hipermarketów Tesco na terenie Wielkiej Brytanii to ważny element naszej strategii biznesowej, która zakłada systematyczny wzrost przychodów z działalności eksportowej - komentuje Dominika Rąba, członek zarządu ZM Henryk Kania. - Planujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat udział sprzedaży zagranicznej w ogólnej strukturze przychodów spółki osiągnie poziom około 15 proc.
Jak dodaje, w 2013 roku przeciętny Polak spożył 35,5 kg wyrobów mięsnych. W tym roku liczba ta najprawdopodobniej wzrośnie do 39 kg . W przypadku Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku poziom konsumpcji mięs i wędlin był ponad dwukrotnie wyższy.
W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108 proc. wyższy rok do roku.
Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w pierwszym kwartale 2015 roku wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 3,9 miliona gospodarstw domowych . Oznacza to, że trafiły one do prawie 29 proc. polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46 proc. w kategorii wędlin ogółem. W samym segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24 proc. polskich domów, co stanowi 58 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku – podaje spółka.