Reklama

Kania znów w górę

Po trzech kwartałach 2015 r. przychody netto ze sprzedaży Zakładów Mięsnych Henryk Kania wyniosły prawie 771 mln zł. Zysk netto był sięgnął 26,2 mln zł.

Publikacja: 17.11.2015 06:51

W tym samym czasie rok wcześniej przychody nie przekraczały 645 mln zł, a zysk netto 20 mln zł.

Zysk operacyjny zwiększył się do ok. 45,4 mln zł w tym roku, z niemal 35 mln zł przed rokiem.

Spółka wykazała ujemne przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej (minus 43,1 mln zł). Przed rokiem była na plusie sięgającym 11,5 mln zł.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu rośnie sprzedaż poza Polskę. W trzech kwartałach 2015 r. wyniosła prawie 40 mln zł, wobec niespełna 28 mln zł rok wcześniej. Towary ZM Henryk Kania trafiają na rynek unijny.

- Miniony kwartał był okresem dalszej wzmożonej pracy związanej z zabezpieczeniem mocy produkcyjnych. Przeprowadzono proces odpowiedniej alokacji produkcji w zakładach przetwórczych będących w dyspozycji spółki tak, aby maksymalnie poprawiać efektywność produkcji i w pełni wykorzystywać efekt synergii wynikający z lokowania produkcji – informują ZM Henryk Kania w sprawozdaniu.

Reklama
Reklama

- Optymalizacja procesów produkcyjnych w połączeniu z utrzymującymi się w trzecim kwartale 2015 roku korzystnymi cenami surowca mięsnego pozwoliły na dalszą poprawę wypracowywanych wskaźników rentowności – dodają.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama