Reklama
Rozwiń
Reklama

Duński Carlsberg nie dał zarobić inwestorom

Średniej wielkości duński browar dał inwestorom zarobić osiem razy więcej.

Aktualizacja: 13.09.2016 12:54 Publikacja: 13.09.2016 12:21

Duński Carlsberg nie dał zarobić inwestorom

Foto: Bloomberg

Carlsberg to prawdopodobnie najbardziej znany duński producent piwa, ale okazuje się on mało atrakcyjny dla inwestorów. W okresie minionych pięciu lat Royal Unibrew zapewnił swoim inwestorom osiem razy wyższą stopę zwrotu niż jego konkurent walczący w zupełnie innej lidze. Carlsberg Group jest czwartym graczem na świecie.

Fundusz emerytalny ATP, jeden z największych inwestorów na duńskim rynku akcji, w okresie trzech i pól lat podwoił swój udział w Royal Unibrew do 532 milionów koron (80,4 mln dolarów), a o połowę do 672 mln koron zmniejszył ekspozycję na akcje Carlsberga.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama