Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy kochają włoskie jedzenie. Wysokie ceny ich nie odstraszają

Polska jest w grupie 10 kluczowych odbiorców włoskich produktów spożywczych, zwłaszcza tych certyfikowanych ze względu na miejsce pochodzenia czy metody produkcji.

Publikacja: 17.10.2019 15:48

Polacy kochają włoskie jedzenie. Wysokie ceny ich nie odstraszają

Foto: 123rf.com

Z danych przekazanych przez włoską Italian Trade Agency wynika, że w 2018 r. do Polski trafiły włoskie produkty spożywcze o wartości 917,4 mln euro, zaś według prognoz na 2019 r. ta kwota ma wzrosnąć do 933,6 mln euro. Rocznie eksport rośnie w przedziale 4-5 proc. i zdaniem przedstawicieli organizacji nic nie wskazuje na to, aby trend miał się zmienić.

Skala importu z Włoch oznacza, że o ile Polska nadal jest daleko za takimi potęgami, jak Niemcy (7 mld euro), Francja (4,7 mld euro) czy USA – 4,2 mld euro, to jednak przeskoczyliśmy już takie rynki jak Japonia, Szwecja czy Kanada. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama