Polacy kochają włoskie jedzenie. Wysokie ceny ich nie odstraszają

Polska jest w grupie 10 kluczowych odbiorców włoskich produktów spożywczych, zwłaszcza tych certyfikowanych ze względu na miejsce pochodzenia czy metody produkcji.

Publikacja: 17.10.2019 15:48

Polacy kochają włoskie jedzenie. Wysokie ceny ich nie odstraszają

Foto: 123rf.com

Z danych przekazanych przez włoską Italian Trade Agency wynika, że w 2018 r. do Polski trafiły włoskie produkty spożywcze o wartości 917,4 mln euro, zaś według prognoz na 2019 r. ta kwota ma wzrosnąć do 933,6 mln euro. Rocznie eksport rośnie w przedziale 4-5 proc. i zdaniem przedstawicieli organizacji nic nie wskazuje na to, aby trend miał się zmienić.

Skala importu z Włoch oznacza, że o ile Polska nadal jest daleko za takimi potęgami, jak Niemcy (7 mld euro), Francja (4,7 mld euro) czy USA – 4,2 mld euro, to jednak przeskoczyliśmy już takie rynki jak Japonia, Szwecja czy Kanada. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem