Ile kurczaka jest w kurczaku w kanapkach sieci Subway?

Testy DNA przeprowadzone w Kanadzie wykazały, że w kanapkach sieci kurczak może składać się głównie z białka roślinnego. Subway domaga się sprostowania.

Aktualizacja: 01.03.2017 13:29 Publikacja: 01.03.2017 12:44

Ile kurczaka jest w kurczaku w kanapkach sieci Subway?

Foto: 123rf.com

Kanadyjski nadawca publiczny CBC przeprowadził dziennikarskie śledztwo dotyczące zawartości kurczaka w kurczaku w popularnych sieciach fastfood. Od początku zakładano, że obecne w kanapkach kawałki drobiu nie będą składać się w stu procentach z mięsa, bo należy pamiętać o przyprawach i innych składnikach poprawiających smak produktu. Badania DNA przeprowadził Matt Harnden z Uniwersytetu Trent w Peterborough.

Wyniki testów w większości przypadków nie budziły zastrzeżeń – w wyrobach McDonald’s czy Wendy’s zawartość kurczaka ponad 88 procent. Resztę stanowiły marynaty, przyprawy itp. Zdumienie wzbudził za to wynik testu kawałków z kanapek sieci Subway – Pieczony Kurczak i Sweet Onion Teriyaki Strips. W kawałku z kanapki Pieczony Kurczak znaleziono 53,6 procenta DNA kurczaka, a w kawałkach kurczaka z drugiej kanapki było 42,8 procenta kurczaka! Resztę zawartości stanowiła soja i przyprawy. I mowa tu o średniej wyników z testów, bo po pierwszym teście naukowcy nie mogli uwierzyć, że zawartość kurczaka w kurczaku może być tak mała i przetestowali znacznie więcej porcji, niż w przypadku pozostałych sieci fast food.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem