Wodociągi odpowiadają za przerwy w dostawach

Tylko gdy przedsiębiorca nie jest winny nienależytemu wykonaniu usługi, może uniknąć konsekwencji.

Pułapki na pokazach garnków i pościeli

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że przedsiębiorcy sprzedający na pokazach naczynia do gotowania i pościel wełnianą naruszyli prawa konsumentów.

Wakacje z last minute bezpieczniejsze niż z first

Są sposoby, by ograniczyć ryzyko wyjazdu na wakacje z bankrutem.

Kto i ile płaci za opóźnienie

Reklamować można nie tylko imprezę turystyczną. Swoje prawa mają też konsumenci, którzy sami zorganizowali wypoczynek.

Nieudane ferie można reklamować

Jeżeli stok leżał dalej i był krótszy, niż zapewniało biuro podróży, można się domagać zwrotu części ceny.

Najwięcej skarg na spóźnione samoloty

Ponad 3 tys. spraw obsłużyło w ubiegłym roku Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.

Deichmann utrudniał reklamacje

Deichmann-Obuwie w regulaminie e-sklepu zastrzegał m. in., że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność zdjęć produktów na stronie internetowej z ich rzeczy...

Łatwo podszyć się pod abonenta

To operator telekomunikacyjny ma problem, gdy oszust podrabia na umowie podpis klienta i wyłudza telefon.

Anulowany bilet: nie ma zwrotu

Klient nie może się domagać od biura podróży zwrotu kosztów anulowanego biletu lotniczego, skoro nie przewiduje tego taryfa danego operatora i był o tym in...

Reklama prezerwatyw dopiero po bajce

Przy emisji reklam, przed audycjami dla dzieci, należy dochować należytej staranności.

Polkomtel może promować styl życia bez zobowiązań

Komisja Etyki Reklamy badając czy reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej przyjmuje model konsumenta świadomego i rozważnego, który...

Ponad 600 tys. zł kar dla rynku wodociągowo-kanalizacyjnego

63 decyzje i ponad 600 tys. zł kar — to podsumowanie ubiegłorocznych działań UOKiK wobec przedsiębiorców funkcjonujących na rynkach wodociągowo-kanalizacyj...

Mały majątek nie pozbawi prawa do upadłości

Sądy mają częściej ogłaszać upadłość zwykłych obywateli. Wniosek zostanie odrzucony, gdy niewypłacalność była wynikiem celowego działania.

Wulgaryzmy są niedozwolone

Wulgaryzmy w reklamach, nawet jeśli są wyciszone mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży - uznał Zespół Orzekaj...

Sklep internetowy nadużywał reklam

Promujący się przedsiębiorca musi spełniać żądania beneficjentów dotyczące nieotrzymywania ofert dostarczanych w ramach marketingu bezpośredniego.

Kupującego trzeba uprzedzić, że dom ma popękane ściany

Przed sprzedażą nieruchomości należy dokładnie opowiedzieć nabywcy o wszystkich wadach, zwłaszcza tych, których nie da się usunąć.

Różowy stanik reklamuje odzież roboczą

Do Komisji Etyki Reklamy nadesłano skargę dotyczącą plakatu producenta odzieży roboczej. Firma promowała swoje produkty przy pomocy wizerunku kobiety w róż...

Nie było scen poślizgu, nie będzie kary

Reklama, która nie zawiera scen pościgu policyjnego oraz ignorowania znaków i sygnałów drogowych, jest zgodna z dobrymi obyczajami - tak uznał Zespół Orzek...

Reklama nie kłamie - "kradzione nie tuczy"

Reklamodawcy czipsów z wyczuciem operowali takimi hasłami jak „kradzione", „skradłyśmy" - uznał Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy.

Kupił 40 m i tyle ma dostać

Sąd Najwyższy rozstrzygnie, czy budowany blok musi być ?idealnie zgodny z wymiarami z projektu budowlanego.