Obowiązująca od 24 stycznia br. [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=335801]ustawa z 23 października 2009 r. o zmianie ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (DzU nr 221, poz. 1737)[/link] miała przynieść uproszczenie niektórych zasad. Ale to pozór, jeśli chodzi o świadectwa pracy.
[srodtytul]Zbiorczy formularz[/srodtytul]
Podstawową modyfikacją jest dodanie art. 18a i 18b do [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=D608164C857A16E6F4D2D8C1CBF0DD6B?id=170706]ustawy z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (DzU nr 166, poz. 1608 ze zm., dalej ustawa)[/link], dotyczących zasad wystawiania pracownikom tymczasowym świadectw pracy.
Pierwszy z przepisów wprowadza po stronie agencji pracy tymczasowej (dalej agencje) obowiązek wydania pracownikowi tymczasowemu zbiorczego świadectwa pracy za okres maksymalnie 12 miesięcy liczonych od dnia podjęcia zatrudnienia w tej agencji.
Okres ujęty w treści świadectwa pracy może przekroczyć ten czas, pod warunkiem że zostanie ono wydane bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy zawartej jeszcze przed upływem 12 miesięcy zatrudnienia.