Reklama
Rozwiń

RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

- Reklama nie może naruszać praw dzieci. Tych, które ją oglądają i tych, które w niej występują. Karta Ochrony Dzieci w Reklamie to cenny pierwszy krok na drodze do ważnego celu – podkreślił Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak podczas konferencji, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zaprezentowali nowe, wspólnie opracowane zapisy samoregulacyjne dla rynku reklamy. Mają one pomóc lepiej chronić prawa małoletnich widzów, słuchaczy i czytelników, ale także aktorów.

Publikacja: 18.09.2019 14:51

RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

Foto: Adobe Stock

Sygnatariusze Karty zobowiązują się do dołożenia najwyższej staranności, by w reklamach adresowanych bezpośrednio lub pośrednio do dzieci, nie pojawiały się treści mogące wpływać negatywnie na ich rozwój. Do najważniejszych zapisów Karty należy zakaz przekazu handlowego do dzieci wykorzystującego ich zaufanie, zachęcającego do wywierania przez dzieci presji np. na rodziców, by kupili reklamowany produkt czy ukazującego dzieci w niebezpiecznych sytuacjach. Reklamy takie nie mogą zawierać treści podważających autorytet rodziców, dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, niepełnosprawność czy zawierających podteksty seksualne.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Prawo rodzinne
Postępowiec czy „pantoflarz”? Mąż z nazwiskiem żony poza statystyką