RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

- Reklama nie może naruszać praw dzieci. Tych, które ją oglądają i tych, które w niej występują. Karta Ochrony Dzieci w Reklamie to cenny pierwszy krok na drodze do ważnego celu – podkreślił Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak podczas konferencji, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zaprezentowali nowe, wspólnie opracowane zapisy samoregulacyjne dla rynku reklamy. Mają one pomóc lepiej chronić prawa małoletnich widzów, słuchaczy i czytelników, ale także aktorów.

Publikacja: 18.09.2019 14:51

RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

Foto: Adobe Stock

Sygnatariusze Karty zobowiązują się do dołożenia najwyższej staranności, by w reklamach adresowanych bezpośrednio lub pośrednio do dzieci, nie pojawiały się treści mogące wpływać negatywnie na ich rozwój. Do najważniejszych zapisów Karty należy zakaz przekazu handlowego do dzieci wykorzystującego ich zaufanie, zachęcającego do wywierania przez dzieci presji np. na rodziców, by kupili reklamowany produkt czy ukazującego dzieci w niebezpiecznych sytuacjach. Reklamy takie nie mogą zawierać treści podważających autorytet rodziców, dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, niepełnosprawność czy zawierających podteksty seksualne.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo