Reklama

RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

- Reklama nie może naruszać praw dzieci. Tych, które ją oglądają i tych, które w niej występują. Karta Ochrony Dzieci w Reklamie to cenny pierwszy krok na drodze do ważnego celu – podkreślił Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak podczas konferencji, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zaprezentowali nowe, wspólnie opracowane zapisy samoregulacyjne dla rynku reklamy. Mają one pomóc lepiej chronić prawa małoletnich widzów, słuchaczy i czytelników, ale także aktorów.

Publikacja: 18.09.2019 14:51

RPD: brońmy dzieci przed szkodliwymi reklamami

Foto: Adobe Stock

Sygnatariusze Karty zobowiązują się do dołożenia najwyższej staranności, by w reklamach adresowanych bezpośrednio lub pośrednio do dzieci, nie pojawiały się treści mogące wpływać negatywnie na ich rozwój. Do najważniejszych zapisów Karty należy zakaz przekazu handlowego do dzieci wykorzystującego ich zaufanie, zachęcającego do wywierania przez dzieci presji np. na rodziców, by kupili reklamowany produkt czy ukazującego dzieci w niebezpiecznych sytuacjach. Reklamy takie nie mogą zawierać treści podważających autorytet rodziców, dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, niepełnosprawność czy zawierających podteksty seksualne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama