Ukarana wniosła odwołanie zarzucając niedopuszczenie jej do udziału w sprawie w charakterze strony, co spowodowało niewyjaśnienie istotnych okoliczności, tj. faktu, że ławka stała poza terenem zielonym, którego dotyczył zakaz przebywania. Zarzuciła również naruszenie art. 31 ust. 3 Konstytucji poprzez ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw. Wskazała, że policja bezpodstawnie zarzucała jej picie piwa tylko dlatego, że obok ławki stała pusta butelka.
RPO interweniował u Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. Wskazał, że kobieta została ukarana za zachowanie, które obecnie nie stanowi naruszenia prawa - w związku ze zmianą rozporządzenia Rady Ministrów. RPO wniósł zatem o rozważnie uchylenia decyzji I instancji i umorzenia postępowania.
W odpowiedzi Wojewódzki Inspektor Sanitarny poinformował, że uchylił zaskarżoną decyzję i umorzył całe postępowanie. W dacie sporządzenia notatki policyjnej opisane zachowanie stanowiło naruszenie obowiązków określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Zakazywało ono korzystania z pełniących funkcje publiczne i pokrytych roślinnością terenów zieleni, w tym m.in. bulwarów. Jednak zakaz ten został zniesiony na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 r. W dniu orzekania przez organ II instancji stan prawny był taki, że opisane zachowanie nie stanowiło podstawy do nałożenia kary.