Rzecznika Praw Pacjenta opracowało ulotkę pt. "Niezbędnik dla wnioskodawców", która skierowana jest do osób ubiegających się o odszkodowanie i zadośćuczynienie przed wojewódzkimi komisjami ds. orzekania o zdarzeniach medycznych.
W styczniu br. minęły 2 lata od wejścia w życie przepisów umożliwiających dochodzenie odszkodowania i zadośćuczynienia w przypadku zdarzeń medycznych Wszystko za sprawą znowelizowanej ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Rzecznik podkreśla, że do jego biura wciąż wpływa wiele pytań dotyczących tej drogi dochodzenia roszczeń. Z analizy informacji na temat wniosków składanych do wojewódzkich komisji wynika, że około 20% stanowią wnioski niekompletne, nienależycie opłacone lub niespełniające innych wymogów formalnych. Poszkodowani pacjenci bardzo często nie wiedzą jak poprawnie złożyć wniosek. „Niezbędnik dla wnioskodawców" zawiera, opisane w przystępny sposób, informacje m.in. o tym czym jest zdarzenie medyczne, jakie są koszty i terminy postępowania, co powinien zawierać wniosek złożony do komisji.
Elektroniczna wersja ulotki dostępna jest na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta http://bpp.gov.pl/ulotka_wkom.pdf