Dystrybucja ostatniej części podręcznika "Nasz elementarz" w wersji standardowej rozpocznie się jutro. Podobnie jak w przypadku części trzeciej, szkoły nie muszą składać zamówień za pomocą specjalnej internetowej aplikacji, gdyż lista dystrybucyjna została opracowana i zweryfikowana podczas dostarczania poprzednich części podręcznika.
Ministerstwo Edukacji Narodowej przypomina jednak, że za pomocą aplikacji (dostępnej ze strony internetowej https://sio.men.gov.pl/dodatki/strefa/) szkoła musi potwierdzić dostarczenie jej podręczników i podać ich liczbę. Potwierdzenia trzeba dokonać jak najszybciej po ukazaniu się w aplikacji danych wpisanych przez dystrybutora, gdyż takie potwierdzenie jest podstawą do uznania należności za wykonaną przez niego usługę oraz daje gwarancję dostarczenia do szkół „Naszego elementarza" w terminie.
W przypadku otrzymania mniejszej liczby podręczników, niż wynika to z listy dystrybucyjnej, należy wskazać w aplikacji liczbę faktycznie otrzymanych egzemplarzy i wybrać status zamówienia "dostarczono mniej". Brakująca liczba podręczników zostanie dostarczona przez dystrybutora. Po odebraniu brakujących podręczników należy w aplikacji uaktualnić liczbę otrzymanych podręczników oraz zmienić status zamówienia na "odebrane".
Natomiast w przypadku otrzymania większej liczby podręczników, niż wynika to z listy dystrybucyjnej, należy poinformować o tym fakcie koordynatora dystrybucji w firmie dystrybucyjnej, podając dane szkoły i liczbę dodatkowych egzemplarzy, które dystrybutor powinien od Państwa odebrać.
Jeżeli wśród dostarczonych do szkół podręczników, znajdą się egzemplarze wadliwe fabrycznie (wada fizyczna papieru uniemożliwiająca korzystanie z całości lub części podręcznika, zszycie jedną zszywką, brak zszywki, pomylona kolejność stron, brak stron, zszycie „do góry nogami", rozmazany druk, itp.), należy je przekazać do koordynatora w kuratorium oświaty, który dokona ich wymiany z rezerwy pozostającej w jego dyspozycji. Liczbę wadliwych podręczników należy wpisać w aplikacji, opisując wadę.