Reklama
Rozwiń

Wysokie opłaty za telefoniczną rejestrację pacjentów niezgodne z prawem

Rzecznik Praw Pacjenta wydał decyzję, w której uznał praktykę naruszającą zbiorowe prawa pacjentów w związku z wprowadzeniem przez jeden z podmiotów leczniczych podwyższonej opłaty za połączenie z numerem telefonu, który miał służyć pacjentom do rejestracji. Naczelny Sąd Administracyjny w dniu 10 października br. stanął po stronie Pacjentów i potwierdził decyzję wydaną przez Rzecznika.

Aktualizacja: 17.10.2017 10:40 Publikacja: 17.10.2017 10:22

Wysokie opłaty za telefoniczną rejestrację pacjentów niezgodne z prawem

Foto: AdobeStock

Do naruszenia zbiorowych praw pacjentów doszło w podmiocie leczniczym z Wielkopolski. Zastrzeżenia Rzecznika Praw Pacjenta dotyczyły kwoty, którą pacjent musiał zapłacić za połączenie z numerem zaczynającym się od cyfr 0-700, by zarejestrować się telefonicznie na wizytę u lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych w ramach podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Za minutę połączenia pacjent musiał zapłacić kwotę 4,92 zł. W trakcie prowadzonego przez Rzecznika Praw Pacjenta postępowania wyjaśniającego podmiot leczniczy zmienił stawkę na 2,58 zł za minutę połączenia. Ponadto przez cały okres prowadzonego przez Rzecznika postępowania pozostałe połączenia dotyczące umówienia wizyty komercyjnej realizowane były według standardowych (niepodwyższonych) stawek za połączenie telefoniczne z rejestracją placówki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono