Aktualizacja: 25.08.2015 12:55 Publikacja: 25.08.2015 07:51
3 zdjęcia
ZobaczFoto: 123rf
Rz: Powrót z Turcji do Polski blisko 200 turystów opóźnił się o blisko dobę. Mieli wrócić w niedzielę o 19.30, ale ich lot odwołano. Samolot nie przyleciał z Warszawy z powodu awarii. Na co mogą liczyć w takiej sytuacji?
Hanna Zawistowska: Jeśli turysta zakupił imprezę turystyczną obejmującą transport, swoje roszczenia może kierować do biura podróży. To ono, a nie linie lotnicze, powinno zapewnić mu pomoc na lotnisku. Niestety, nie znajdzie tu zastosowania unijne rozporządzenie nakładające na przewoźników obowiązek zapewnienia pasażerom bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, a także możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, bo turyści podpisali umowę z biurem podróży i nie kupili biletów bezpośrednio od przewoźnika.
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Za brak ważnego biletu parkingowego w przypadku przekroczenia czasu postoju nie można nakładać kar - wynika z wy...
Uchwała Sądu Najwyższego nie dała spodziewanego impulsu do walki o rekompensaty finansowe za wyjazdy na wycieczk...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas